کد خبر: ۳۷۷۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۷:۰۰

كارگردان فرانسوی به سوريه پناهنده شد

آفتاب‌‌نیوز : به نوشته پايگاه اينترنتي العربيه، كريستين 56 ساله كه پس از پذيرش اسلام نام خود را به عيسي ابوالهدي تغيير داده گفت: از چهار سال قبل كه اسلام آورده ام در بخارست (رماني) بسيار تحت فشار بودم. 

ابوالهدي افزود: پس از بازگشت به فرانسه نيز از طرف اشخاص مختلف، در معرض فشار قرار گرفتم. 

وي گفت: نمي توانم درك كنم چرا مسلمانان پس از حوادث 11 سپتامبر هدف سوء تفاهم غربي ها قرار گرفته اند. 

ابوالهدي به عنوان كارگردان و فيلمنامه نويس تاكنون حدود 80 فيلم سينمايي ساخته كه در دو فيلم او دوست نامدارشِ، آنتوني كويين، بازي كرده است. 

وي در شهرهاي مختلف لس آنجلس، نيويورك، پاريس و اروپاي شرقي زندگي مرفهي داشته اما مي گويد فقط پس از مسلمان شدن، آرامش روحي و رواني به دست آورده است. 

وي چهار سال قبل پس از سكته در بخارست به اسلام علاقه مند شد و در شرايطي كه بينايي اش را از دست مي داد، به كمك دوستي الجزايري با اسلام آشنا شد. 

وي گفت: از او خواستم تا مرا به مسجدي در بوخارست ببرد. در آنجا آرامش روحي بسيار خوبي به دست آوردم. 

ابوالهدي افزود: اما پس از مسلمان شدن از طرف اشخاص مختلف به من فشار وارد آمد تا جايي كه ناچار شدم رماني را ترك و به پاريس بروم. آن ها نمي فهميدند چرا دين من تغيير كرده و من هم نمي توانستم دليل اين كار را برايشان توضيح بدهم. 

وي اضافه كرد: در فرانسه نيز مثل تمام اعراب و مسلمانان، شاهد فشارهاي مشابه بودم ولي از قرائت قرآن و نماز خواندن در مسجد و شركت در سخنراني ها درباره اسلام دست برنداشتم. 

اين كارگردان معروف فرانسوي از دو سال قبل تاكنون ساكن سوريه است و با دختري مسلمان ازدواج كرده و صاحب دختري به نام نور شده است.
عيسي ابوالهدي اخيرا فيلمنامه اي درباره روابط عاشقانه ميان يك غربي مسيحي و دختري عرب و مسلمان نوشته و قصد دارد سال آينده آن را بسازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین