کد خبر: ۳۷۷۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از سلب تابعیت بحرینی‌ها

دیده بان حقوق بشر با صدور بیانیه ای از سلب تابعیت شهروندان بحرینی توسط نظام حاکم این کشور انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در بیانیه دیده‌بان حقوق بشر آمده است: دادگاه‌های بحرین این اختیار را به وزارت کشور داده‌اند تا بتواند تابعیت هر شهروند بحرینی که بخواهد انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از سلب تابعیت بحرینی‌هاسلب کند. خاندان حاکم در بحرین با اقدامات اخیر خود راه هر گونه اصلاحات سیاسی را در کشور بسته‌اند و خشم مخالفان را برانگیخته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدامات تحریک کننده تاثیرات منفی بر کمک‌های نظامی و روابط استراتژیک بحرین با هم پیمانان خود از جمله انگلیس و آمریکا خواهد داشت.

دیده‌بان حقوق بشر همچنین از لغو تابعیت آیت الله عیسی قاسم مرجع شیعیان بحرین انتقاد کرده و تاکید کرد ایشان رهبر معنوی جمعیت الوفاق که یکی از مهمترین گروه‌های معارض در این کشور به شمار می‌آید محسوب می‌شود.

این سازمان همچنین بازداشت نبیل رجب فعال حقوقی بحرینی را محکوم کرد. نبیل رجب عضو کمیسیون مشورتی دیده بان حقوق بشر در خاورمیانه نیز به شمار می‌آید.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه خبری المنار، این سازمان تاکید کرد خانواده نبیل رجب اعلام کردند که زندانی‌ها در مرکز نیروهای پلیس در منطقه الرفاع در شرایط غیر استاندارد و غیر بهداشتی به سر می‌برند.

بر اساس گزارش این سازمان نظام بحرین از سال 2015 تا کنون تابعیت 200 بحرینی را لغو کرده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین