کد خبر: ۳۷۷۱۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲

ترامپ: مردم انگلیس کشورشان را پس گرفتند

ترامپ در واکنش به رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا گفت، خیلی عالی است که انگلیسی ها کشورشان را پس گرفته اند.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا در زمین گلف خود در اسکاتلند افزود: این خیلی عالی است که مردم انگلیس موفق به پس گرفتن کشور خود شدند.

به دنبال قطعی شدن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در همه پرسی روز پنج شنبه چندین تن از رهبران و سیاستمداران و چهره های شناخته شده به این نتیجه واکنش نشان دادند

مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا گفت: ما به این نتیجه احترام می گذاریم زمان آن رسیده که ما مسئولانه و با جدیت رفتار کنیم. دیوید کامرون مسئولیت هایش را در قبال کشورش دارد و ما نیز مسئولیت هایمان را در قبال آینده اتحادیه اروپا داریم. می توانید ببینید که در بازارها چه اتفاقی برای واحد پول انگلیس در حال رخ دادن است. من نمی خواهم این اتفاق برای واحد پول یورو نیز بیفتد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا نیز در واکنش به نتیجه همه پرسی روز پنجشنبه خروج از اتحادیه اروپا در انگلیس گفت: می خواهم به همه اطمینان دهم که ما برای این سناریوی منفی نیز آمادگی لازم را داریم.

وی افزود: همه رویه های لازم برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا صریحا مشخص بوده و در معاهدات این اتحادیه شرح داده شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین