کد خبر: ۳۷۷۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸

ایجاد پل هوایی برای کمک‌رسانی به قامشلی

سازمان ملل برای رساندن کمک های انسانی فوری به مردم تحت محاصره قامشلی، یک پل هوایی از دمشق به این شهر در شمال شرق سوریه ایجاد می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری فرانسه به نقل از یعقوب الحلو مسوول هماهنگی امور انسانی سازمان ملل گزارش داد: در آستانه ایجاد این پل هوایی بین دو شهر ایجاد پل هوایی برای کمک‌رسانی به قامشلیهستیم تا امکان نجات جان عده زیادی از مردم غیرنظامی تحت محاصره را فراهم کنیم.

از سوی دیگر بتینا لوشر سخنگوی برنامه جهانی غذای سازمان ملل نیز که قرار است بر این عملیات نظارت کند، گفت: از ابتدای سال ۲۰۱۴ امکان دسترسی زمینی به شهر قامشلی در مجاورت مرزهای ترکیه از طریق سایر شهرهای سوریه ازبین رفته است. 

وی ادامه داد:‌ در هر مرحله امدادرسانی که قرار است در روزهای آتی صورت گیرد، ۴۰تن کمک های انسانی به این مردم رسانده شود ؛ طبق برنامه یکهزار تن کمکهای انسانی (که ۷۰درصد ازآن مواد غذایی است) در ۲۵ مرحله به فرودگاهی در نزدیکی قامشلی رسانده شده و از آنجا برای توزیع به مردم منتقل شود.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد : هدف ازاین اقدام امدادرسانی غذایی به ۱۵۰ هزار نفر در ماه اول اجرای برنامه است و با توجه به نیاز فوری مردم به غذا نخستین هواپیمای حامل این کمک ها منحصرا مواد غذایی را به آنجا خواهد رساند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین