کد خبر: ۳۷۷۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

کاهش سرقت در کشور

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: در سال 94 بالغ بر 10 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر نسبت به سال 93 داشتیم و در سه ماهه امسال نیز بین 15 تا 20 درصد افزایش کشفیات داشتیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار اسکندر مؤمنی صبح امروز در حاشیه تودیع و معارفه فرماندهان سابق و جدید انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای نیروی انتظامی در سال گذشته و 3 ماهه اول امسال اظهار کرد: در سال‌های گذشته روند افزایش سرقت را تا سال 93 در کشور داشتیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: اما این روند افزایشی در سال 93 متوقف و در سال 94 شاهد کاهش سرقت‌ها در کشور بودیم، آمارها نشان می‌دهد که در سه ماهه اول امسال نیز کاهش سرقت داشته‌ایم.

وی در زمینه قاچاق کالا نیز گفت: برنامه ما این است که با راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا برخورد محکم‌تری با این موضوع داشته باشیم و به همین خاطر شبکه‌های بزرگ قاچاق کالا را هدف قرار داده‌ایم و روی آنها تمرکز کرده‌ایم.

مؤمنی تصریح کرد: هدف اصلی ما در مبارزه با قاچاق کالا، باندهای بزرگ و قاچاقچیان کلان هستند که در کسب و کار کشور اثر می‌گذارند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی محدود کردن بسترهای قاچاق از مبادی ورودی را از برنامه‌های مهم نیروی انتظامی دانست و گفت: متأسفانه برخی جاها خلاء قانونی وجود دارد که در قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا برای رفع این خلاءهای قانونی تلاش خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در حوزه مواد مخدر تصریح کرد: در سال 94 بالغ بر 10 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر نسبت به سال 93 داشتیم و در سه ماهه امسال نیز بین 15 تا 20 درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشتیم.

مومنی با بیان اینکه تعداد شهدا و جانبازان در درگیری و مبارزه با مواد مخدر کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: میزان دستگیری‌ها و کشفیات افزایش داشته است.

به گزارش فارس، وی در ادامه به برنامه‌های نیروی انتظامی برای ایام مختلف سال اشاره کرد و گفت: در همه طول سال ماموریت‌های گسترده‌ای داریم که از جمله آنها برای مراسم شب‌های قدر است که طرح‌های ترافیکی، انتظامی و امنیتی پیش‌بینی کرده‌ایم.

مومنی از پیش بینی برنامه ویژه ترافیکی و انتظامی برای روز قدس و همچنین نماز عید فطر خبر داد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تقدیر از تلاش‌ها برای دستگیری ضاربان و قاتلان محیط بانان در هرمزگان، دستگیری این افراد را در کمتر از 24 ساعت از دستاوردهای خوب نیروی انتظامی جمهوری اسلامی دانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین