کد خبر: ۳۷۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۹:۵۹
رحيم پورازغدي:

حاكمان خدايان بشري نيستند كه برمردم خدايي كنند

آفتاب‌‌نیوز : حسن رحيم پور ازغدي، افزود: حاكمان ديني شرعا در خدمت مردم مي‌باشند و ملزم به رفع مشكلات آنان هستند.

وي نقدپذيري را يكي از خصيصه‌هاي حاكمان حكومت اسلامي عنوان كرد وافزود: نقد پذير بودن حاكمان از سوي مردم و منتقدان و پاسخگويي به شبهات آنان، مهمترين ويژگي يك حاكم اسلامي مي‌باشد كه بايد به آن توجه شود.

رحيم پور ازغدي در بخش ديگري از صبحت‌هايش، گفت: وجود فلسفه غدير و عاشورا به حكومت‌هاي مردمي و اسلامي جنبه ديني و الهي مي‌دهند.

به‌گفته وي، دراين فرهنگ، ديني بودن حكومت وجه خاصي دارد واز عوام‌فريبي، مقدس مابي و افراطي گري پرهيز مي‌شود.

وي ادامه داد: درحكومتي كه مبعث، غدير و عاشورا به عنوان اركان يك نظام اسلامي شمرده مي‌شوند به طور يقين از رياكاري، سركوب و اسلام ستيزي جلوگيري مي‌شود.

رحيم پورازغدي بيان داشت: وجود فرهنگ غدير و عاشورا درحكومت‌اسلامي‌نگذاشت مكتب اصيل اسلامي تحريف گردد و شرع مقدس به بازي گرفته شود.

وي بابيان اينكه غدير و عاشورا امروز بعنوان سرمشق براي جامعه بشري‌محسوب مي‌شوند اظهار داشت: غدير و عاشورا برنامه انسان ساز و رشد و تعالي امروز بشر هستند كه با توجه به‌آن زندگي بشري به سوي تعالي هدايت مي‌شود.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اينكه غدير و عاشورا با خود پيامي براي بشر دارند يادآورشد: حكومت‌ها وحاكمان خدايان بشري نيستند كه برمردم خدايي كنند بلكه حكومتي مشروع است كه حاكمان آن بندگان خدا بوده و تلاش و سعي خود را در جهت آرامش و آسايش جامعه خود بكار مي‌بندند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین