کد خبر: ۳۷۷۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶

درگیری در راهپیمایی نئونازی‌ها در کالیفرنیا

در جریان درگیری میان مخالفان و موافقان در راهپیمایی نئونازی‌ها در کالیفرنیا 10 تن زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنگوی آتش نشانی ساکرامنتو در کالیفرنیا گفت: در جریان راهپیمایی نئونازی‌ها، مخالفان با شرکت‌کنندگان در این تظاهرات درگیر شدند که در جریان این درگیری، 10 تن زخمی شدند.

وی ادامه داد: یک زن و 9 مرد دچار جراحت‌هایی با درجات مختلف شدند. هنوز مشخص نیست که زخمی‌ها از کدام طرف درگیری هستند. مجروحان طیف سنی 19 تا 58 سال دارند. همچنین حال دو تن از مجروحان وخیم گزارش شده است. طرف‌های درگیر اواسط بعد از ظهر محل را ترک گفتند.

این درگیری زمانی آغاز شد که 25 تن از نئونازی‌ها که اجازه برگزاری راهپیمایی در طرف غربی را داشتند،‌ با بیش از 150 تن از آنارشیست‌ها و مخالفان ضد فاشیست درگیر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ورلدبولتن، در فیلم‌های ویدئویی و تصاویر منتشر شده طرف‌های درگیر از باتوم‌های فلزی و سنگ استفاده کردند.

این راهپیمایی از سوی یک گروه ضد مهاجرت و حامی سفیدها به نام "حزب سنتگرای کارگر" سازماندهی شده بود.

پس از برگزاری این راهپیمایی، رهبر این گروه، ماتیو هیمباچ، در بیانیه ای که در سی.ان.ان منتشر شد،‌ آورده است: ضد فاشیست‌ها از چاقو، بطری، آجر و تکه‌های سیمان که از یک ساختمان نیمه کاره برداشته بودند، علیه شرکت کنندگان در راهپیمایی استفاده کردند و حضار هم برای دفاع از خود به مقابله دست زدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین