کد خبر: ۳۷۷۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۴:۵۳

جلوگيري از تذكر، مجلس را دقايقي به تشنج كشيد

آفتاب‌‌نیوز : زادسر هنگامي كه قصد بيان تذكر را داشت حداد عادل با قطع ميكروفن اين نماينده از بيان تذكر اين نماينده ممانعت كرد.

زادسر در قالب تذكر بند 11 ماده 23 خطاب به رئيس مجلس گفت: تذكرم را با حوصله گوش كنيد بعد بگوييد وارد است يا خير.

وي اظهار داشت: ديروز بسياري از پايگاه هاي اطلاع رساني رايانه اي و تعداد زيادي از روزنامه ها جملاتي با ادبيات مشمئزكننده بر ضد مجلس برجسته ساخته و مي سازند.

نماينده جيرفت تصريح كرد: آيا اين سخنان هتك كننده خانه ملت و جايگاه نظارتي مجلس است يا اخباري كه امثال آن خبرنگار اخراجي از مجلس انتشار مي دهند.

در اين هنگام رئيس جلسه اجازه ادامه صحبت را به زادسر نداد و خطاب به وي تصريح كرد: با خواندن و تكرار آن مطالب شما به آن نشريه ها كمك مي كنيد تا دوباره آن مطالب را عليه مجلس تكرار كنند.

حداد عادل افزود: يك بار عرض كردم اين كه روزنامه ها يك چيز بنويسند و نمايندگان تكرار كنند تناسبي با رويه مجلس هفتم ندارد و اگر روزنامه اي عبارت مشمئزكننده اي براي مجلس نوشته آيا راه مقابله اين است كه به عنوان حفظ شأن از تريبون بخوانيد.

زادسر در اين هنگام با صداي بلند از رئيس مجلس خواست اجازه دهد تذكرش را ادامه دهد اما حداد مخالفت كرد و گفت: نگران هستم و نمي خواهم اين باب در مجلس باز شود.

زادسر خطاب به رئيس مجلس گفت: اين باب در مجلس باز است.

حداد عادل پاسخ داد: بناي ما از اول مجلس هم اين بود كه اگر به مجلس در مطبوعات اهانت شد نمايندگان از تريبون آن را نخوانند.

رئيس مجلس پس از آن از زادسر خواست براي بيان تذكرش به وي مراجعه كند اما زادسر در حالي كه جمعي از نمايندگان قصد آرام كردن و نشاندن وي را داشتند براي ادامه تذكرش اصرار كرد.

در اين بين برخي از نمايندگان با زادسر نيز كه شاهد اعتراضات پي در پي وي به حداد عادل بودند درگيري لفظي پيش آمد.

محمدمهدي شاهرخي و نظام مولا هويزه از جمله نمايندگاني بودند كه با فرياد زادسر درگير شدند. در اين هنگام محمدحسن ابوترابي نايب رئيس مجلس در كنار صندلي زادسر حاضر شد و قصد آرام كردن اين نماينده را داشت اما زادسر گفت: تا هنگامي كه اجازه بيان تذكرش را پيدا نكند مي ايستد و حاضر به نشستن بر روي صندلي خود نيست.

در ادامه هنگامي كه رئيس مجلس اجازه بيان تذكر به زادسر را نداد وي به نشانه اعتراض صحن را ترك كرد و در جمع خبرنگاران حاضر شد و در انتقاد به عملكرد حداد عادل مصاحبه كرد اما از خبرنگاران خواست تا پايان جلسه علني اين اظهارات را منعكس نكنند.

همچنين مولاهويزه نماينده دشت آزادگان در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: آقاي زادسر تذكرش را قبلا درخصوص خبرنگار اخراجي ايلنا مطرح كرده بود. رئيس مجلس نمي خواست به اين قضيه دامن زده شود.

وي اظهار داشت: بحث خبرنگار اخراجي با توجه به شرايط كنوني قابل طرح نبود. زادسر بايد شرايط حساس مجلس را درك كند و بعضي مواقع نياز به گذشت و گذر از يك موضوع است. اما ايشان بر بيان يك موضوع اصرار مي ورزند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین