کد خبر: ۳۷۷۸۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

جزئیات تغییرات در اجرای پروژه آزاد راه تهران - شمال اعلام شد

معاون وزیر راه و شهرسازی جزئیات تغییرات در اجرای پروژه آزاد راه تهران - شمال را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی نور زاد از در دست اجرا بودن تونل جدیدی برای جلوگیری از تخریب یک روستا در مسیر خبرداد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در ادامه چنین توضیح داد که احداث تونل دوقلو شماره 17 به طول 900 متر برای جلوگیری از تخریب روستای لانیز در مسیر منطقه یک که تبعات محیط زیستی، فرهنگی، اجتماعی به دنبال دارد در دست اجرا قرار گرفته است.

نورزاد اضافه کرد: عملیات ترانشه برداری به ساخت دو رشته تونل به طول 300 متر به دلیل پیشروی مناطق مسکونی در روستای سولقان و هزینه بالای تملک اراضی این بخش در جریان اجرای پروژه، تغییر یافت.

وی افزود: یکی از موارد تغییر در اجرای پروژه آزاد راه تهران - شمال ، تصویب و ساخت قطعه F به طول یک هزار و 800 متر برای اتصال قطعه یک این آزادراه به جاده موجود کندوان است که در دولت یازدهم به مجموعه عملیات عمرانی منطقه یک اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،وی اظهار کرد: علاوه بر این، تغییر در رو سازی مسیر منطقه یک از رویه آسفالتی به رویه بتنی در دستور کار قرار گرفت؛ زیرا رویه بتنی عمر طولانی تر و افزایش دوره بهره‌برداری نسبت به روسازی آسفالت به دنبال دارد که کاهش هزینه‌های نگهداری را موجب می‌شود.

وی همچنین از تغییر در ساخت تونل‌ها در منطقه یک آزادراه تهران شمال خبر داد و گفت: در طرح اولیه، لاینینگ تونل‌های مسیر غیر مسلح در نظر گرفته شده بود که برای افزایش ایمنی مقرر شد تا لاینینگ تمام تونل ها به صورت مسلح و با استفاده از آرماتور انجام شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تغییر در طراحی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی تونل‌های مسیر را از دیگر تغییرات این پروژه عنوان کرد و افزود: در ابتدا مقرر بود تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی تونل‌ها بر اساس یک طرح قدیمی اجرا شود که با بازنگری یک شرکت ایتالیایی این سیستم ها به روز شد.

نورزاد، استفاده از تکنولوژی حفاری تونل‌های دوقوسی (Double arc) در منطقه یک آزادراه تهران - شمال را از دیگر مواردی دانست که در دست اجراست؛ ضمن اینکه استفاده از دستگاه حفاری تمام مقطع و مکانیزه TBM برای احداث تونل غربی البرز در منطقه دو آزادراه برای نخستین بار در صنعت راهسازی کشور برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه مجموع این اقدامات نشانگر تغییر طرح احداث منطقه یک و تونل البرز در منطقه دو آزادراه تهران - شمال در دولت یازدهم است، خاطرنشان کرد: با این تغییرات، حجم عملیات اجرایی پروژه و هزینه‌های اجرایی افزایش می یابد اما تلاش ما این است که این پروژه در بهار 1396 به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت فیزیکی متوسط ماهیانه 2.14 درصد در این پروژه، افزود: با توجه به تعهدمان برای اتمام منطقه یک و زمان باقی مانده، مقرر است تا پیشرفت فیزیکی ماهانه را به رقمی حدود 3.5 درصد برسانیم تا مردم در سفرهای تابستانی سال آینده از این آزادراه با کاهش 60 کیلومتری مسیر تهران تا چالوس بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا نورزاد با اشاره به تغییر رویکردها در وزارت راه و شهرسازی برای احداث پروژه های زیربنایی، تاکید کرد: توجه به حقوق شهروندی، استفاده از فناوری‌های جدید و ارتقای ایمنی پروژه‌ها از موضوعاتی است که مورد توجه قرار دارد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین