کد خبر: ۳۷۷۸۸۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷

خودروسازان ملزم به جبران خسارت شدند

در شرایطی که کیفیت پایین برخی قطعات به کار رفته در تولید خودروهای داخلی باعث ایجاد مشکلاتی برای خریداران می‌شود، براساس یک قانون جدید خودروسازان ملزم به جبران خسارت‌های وارده شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
مردم اطمینانی به سالم بودن خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل ندارند به‌گونه‌ای که براساس نظرسنجی‌ای که سال گذشته در رابطه با "نیازها و خواسته‌های مشتریان ایرانی از فرایند فروش خودروهای داخلی" صورت گرفت، پاسخ‌دهندگان "سلامت" خودروی صفرکیلومتر خریداری شده را به عنوان یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های اساسی خود از خودروسازان داخلی مطرح کردند.

این وضعیت در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز چندین بار از پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کرده است. در یکی از این انتقادات محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرده که "چرا خودروی صفرکیلومتر تولیدی قبل از ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد باید خراب شده و به تعمیرگاه مراجعه کند؟ ".

این وضعیت در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است به‌گونه‌ای که براساس این قانون خودروسازان ملزم به جبران خسارت ناشی از پایین بودن کیفیت قطعات یا تعمیرات شده‌اند.

در این زمینه در ماده ۲۵ این قانون تاکید شده است:" چنانچه به تشخیص مراجع مربوطه در قانون به علت عدم کیفیت تعمیرات، سهل‌انگاری و یا استفاده از قطعات غیر استاندارد توسط عرضه‌کننده، واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگی مجاز، خسارتی متوجه مصرف‌کننده شود، عرضه‌کننده خودرو موظف به جایگزین کردن قطعات، رفع نقصان خدمات بدون دریافت وجه و جبران خسارت وارده است".

به گزارش ایسنا، اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکتهای عرضه‌کننده خودرو ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
1
6
این حرف های مسخره چندین ساله اویزه گوش مردم است بهترینش پلمپ کردن وتعطیلی این فرغون ساز ها است. صد هزار رحمت به خودروسازان چینی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
2
لطفا بنده را راهنمایی کنید. خودروی پژوی 405 ی خریده ام با کارکرد 3500 کیلومتر اما تا الان سه بار برای تعمیر به نمایندگی بردمش و یکبارش هم پول شمع را ازاد از من گرفت، و هر بار متأسفانه یک مشکل جدید برای آن پیش میاد. چطور میتونم از ایران خودرو شکایت کنم یا آن رو پس بدم؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
2
کیفیت ماشین ها واقعا افتضاحه درهمه قسمتها مشکل دارن
به داد مردم برسید آقای وزیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
1
اینقد کیفیت خودروها اوردن پایین که ادم فکر میکنه یه شاخه گل خریده و باش مواظبش باشه.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
0
خودروی وانت اریسان در ۸۰۰۰کیلومتر با نقص فنی به نمایندگی مراجعه کردم بعداز ۵۰۰۰کیلومتر دیگر چرخ عقب خودرو از همان محل تعمیری خود در حال حرکت از جا کنده شد به همین علت و مورد مشابه در سمنان وکشته شدن دو بچه به علت کنده شدن چرخ عقب خط تولید این خودرو فعلا بسته شد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین