کد خبر: ۳۷۷۹۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

«شهریه» جدید مهدهای کودک ابلاغ شد

رییس سازمان بهزیستی کشور از ابلاغ شهریه سال جاری مهدهای کودک به بهزیستی استانهای سراسر کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: شهریه مهدهای کودک طی بخشنامه‌ای با 13 بند به تمام مدیران بهزیستی استانها ابلاغ و از تیرماه سال جاری اجرا می‌شود.

وی در ادامه به مفاد این بخشنامه اشاره کرد و گفت: شهریه ابلاغی شهریه پایه (شهریه مهدهای کودک یک ستاره مشروط ) بوده و طبق روال سنوات گذشته تعیین شهریه مهدهای کودک بر اساس درجه بندی و ارتقاءکیفیت خدمات مهدهای کودک،انجام می‌شود؛ به این ترتیب شهریه مهدهای کودک یک ستاره 10 درصد، دو ستاره 20 درصد، سه ستاره 30 درصد و چهار ستاره 40 درصد بیشتر از شهریه پایه در نظر گرفته خواهد شد .

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان آنکه شهریه فوق بدون احتساب هزینه صبحانه و ناهار است عنوان کرد: در صورتی که مهدکودک تغذیه (صبحانه و ناهار) ارائه کند حداکثر هزینه ماهیانه آنها 70 هزار تومان است.

بندپی ادامه داد: همچنین تهیه و تأمین لوازم بهداشتی مصرفی مهدکودک ( نظیر مایع دستشویی، دستمال کاغذی و... ) به عهده مهدکودک است؛ این درحالیست که تهیه لوازم التحریر مورد نیاز کودک بر عهده والدین خواهد بود اما به منظور رفاه حال والدین و در صورت رضایت آنان و پرداخت هزینه مربوطه می‌تواند توسط مهدکودک تهیه شود.

وی همچنین درخصوص اجرای فعالیت های فوق‌برنامه در مهد کودک های تمام وقت گفت: هر مهدکودک تمام وقت (مهدکودکی که از ساعت 7:30 لغایت 15:30 فعالیت می‌کنند) می‌تواند با بکارگیری مربیان دارای مهارت و کارت مربیگری از مراجع ذیصلاح حداکثر 5 فعالیت را در قالب یکی از محورهای ورزشی، هنری (نمایش خلاق، سفالگری، نقاشی)، فرهنگی ( آموزش ویژه قرآن به کودکان و...) را کاملا منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی و در راستای رشد و تکامل همه جانبه کودکان،ارائه دهند.


رییس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: شرکت کودکان در هر یک از فعالیت های فوق برنامه باید کاملا اختیاری و با رضایت کتبی والدین باشد و شهریه آن نیز جداگانه محاسبه شود  به طوریکه شهریه هر فعالیت حداکثر 5 درصد شهریه نهایی هر مهد کودک است.

بندپی در خصوص ساعت کاری فعالیت مهدهای کودک نیز اظهار کرد: ساعت فعالیت عادی مهدکودک تمام وقت 208، نیمه وقت 104، شبانه یا شبانه روزی براساس 8 ساعت نگهداری کودک 208 ساعت است.

وی در ادامه ضمن بیان آنکه هزینه سرویس ایاب و ذهاب کودکان با توافق والدین و مهدکودک بطور جداگانه اخذ خواهد شد گفت: مهدهای کودک تنها مجاز به استفاده از سرویس‌های دارای مجوز و رانندگان با صلاحیت و متعهد و ترجیحاً دارای راننده بانو با رعایت تعرفه‌های معمول هستند.

رییس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: دریافت هرگونه وجهی تحت هر عنوان در قالب قرارداد با والدین به منظور ارائه خدمات ویژه و تخصصی و یا به هر شکل دیگری "ممنوع" است.

بندپی ادامه داد: مهدهای کودک مجاز هستند شهریه سالیانه مهدکودک را بصورت ماهیانه، فصلی و یا با توافق والدین به نحوه دیگری دریافت کنند و در صورت انصراف کودک از دریافت خدمات، مهدکودک مجاز به دریافت شهریه آن ماه به صورت کامل است.

وی در پایان گفت: بخشنامه شهریه مصوب که از سوی استان برای هرمهد کودک ارسال خواهد شد، باید در معرض دید عموم والدین قرار گیرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
5
هزينه مهد كودك تا ساعت 17 در مركز شهر (جمهوري) بيشتر از نصف حقوق يك مستمري بگير است ، بيابيد مشكل را (460 هزار تومان)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
5
شهریه مهد کودکها کمتر از شهریه فارغ التحصیل شدن یک دکتر نیست . درحالیکه اکثر جاهای دنیا به منظور رفاه حال خانواده ها و کم در امدها فکری برای شهریه مهد میکنن که کمتر فشار به مردم بیاد متاسفانه در ایران برعکس عمل میشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین