کد خبر: ۳۷۸۰۳۸
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳

عوامل سقوط اتوبوس مسافربری حامل سربازان مشخص شد

رئیس پلیس‌راه شمال فارس گفت: در بررسی علت سقوط اتوبوس حامل سربازان، 50 درصد راننده به دلیل عدم کنترل، 25 درصد راهداری و شهرداری نی‌ریز به علت عدم توجه به مقاوم نبودن معبر و 25 درصد دیگر بر اثر سهل‌انگاری شرکت مسافربری کرمان اعلام ‌شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ کسری سیروسی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره علل سقوط اتوبوس مسافربری که هفته گذشته در کیلومتر هفتم محور نی‌ریز - سیرجان در گردنه لای‌رز رخ داد، اظهار داشت: در بررسی علت سقوط اتوبوس حامل سربازان، 50 درصد راننده به دلیل عدم کنترل، 25 درصد راهداری و شهرداری نی‌ریز به علت عدم توجه به مقاوم نبودن معبر و 25 درصد دیگر بر اثر سهل‌انگاری شرکت مسافربری کرمان اعلام ‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: اتوبوس مسافربری ابتدا از زاهدان به‌سوی کرمان و سپس در پادگان صفرپنج این شهر اقدام به سوار کردن مجدد چند سرباز می‌کند و به حرکت خود ادامه می‌دهد و به علت نداشتن سرعت مطمئنه، راننده مجبور می‌شود که ترمزهای پیاپی انجام دهد که ترمز کارایی خود را ازدست‌ داده و به گردنه سقوط می‌کند.

رئیس پلیس‌راه شمال فارس تصریح کرد: در این حادثه 19 سرنشین که 13 سرباز پادگان صفرپنج کرمان بودند کشته، 36 نفر مجروح و مصدوم، 11 نفر به بخش آی.سی.یو منتقل می‌شوند.

سیروسی بیان داشت: ظرفیت کامل اتوبوس مسافربری 44 مسافر است که اتوبوس حامل سربازان 55 مسافر را با خود حمل می‌کرده که این تخلف بوده است، همچنین اضافه‌بار و مسافر عامل دیگر این تصادف به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از 213 نقطه حادثه‌خیز در استان فارس 9 گردنه اصلی و هفت گردنه فرعی است، افزود: بیش از 37 درصد تصادف‌ها بر اثر واژگونی اتوبوس مسافربری ناشی از خستگی، عدم کنترل، ناآشنا بودن به راه‌های مواصلاتی، سرعت غیرمطمئنه و غیرمجاز بوده است.

رئیس پلیس‌راه شمال فارس گفت: بر اساس آخرین آمار در 100 روز اخیر، 16 درصد کاهش تصادف فوتی، جرحی و مصدومیت در استان فارس داشته‌ایم که با اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها شاهد استمرار این روند در این استان هستیم.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین