کد خبر: ۳۷۸۳۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹

روزهای خوش بورس دوام نیاورد

در حالی که بورس تهران در 6 روز گذشته شرایط صعودی را تجربه می کرد، آخرین روز معاملاتی این هفته شاهد کاهش نماگر بازار و سقوط دوباره آن به پایین‌تر از رقم 74 هزار واحدی بود.
آفتاب‌‌نیوز :
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه روند افزایشی پیدا کرده است و تا رقم 74 هزار و 283 واحد بالا رفت. اما در ادامه وارد فاز کاهشی شد و از کانال 74 هزار واحدی هم پایین رفت.

نماگر تالار شیشه‌ای  امروز نسبت به روز گذشته 225 واحد کاهش یافت و به مقدار 73 هزار و 965 واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با 30 واحد کاهش نسبت به روز گذشته به رقم 13 هزار و 744 واحد رسید. کاهش 225 واحدی شاخص امروز در حالی به وقوع پیوست که در شش روز کاری گذشته جو روانی ناشی از کاهش سود سپرده‌های بانکی و قراردادهای ایران با بوئینگ و پژو سیتروئن، باعث شده بود  دماسنج بازار روند افزایشی داشته باشد.

نماد شرکت‌های سایپا، نفت و گاز تامین (تاپیکو)، بانک صادرات ایران و سرمایه‌گذاری آتی دماوند از جمله نمادهایی بودند که سعی کردند شاخص بورس امروز را بالا بکشند، اما در طرف مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایشگاه نفت بندرعباس، چادرملو و پالایشگاه نفت اصفهان بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص بورس اوراق بهادار امروز داشتند.

بیشترین افزایش قیمت در معاملات امروز مربوط به نماد شرکت‌های نیروی محرکه، توسعه معادن روی ایران و صنایع جوشکاری یزد بود. از طرف مقابل نماد شرکت‌های سخت‌آژند، مس شهید باهنر و سرمایه‌گذاری اعتبار ایران بیشترین کاهش قیمت را از خود نشان دادند.

به گزارش ایسنا، در آخرین روز کاری این هفته ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 274 میلیارد و 514 میلیون و 200 هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 451 میلیون سهم و اوراق قابل معامله در بیش از 90 هزار معامله بود.

نماد معاملاتی شرکت‌های زغال سنگ نگین طبس، نفت سپاهان، صنعتی نیرو محرکه، کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ در معاملات امروز بازگشایی شده‌اند وهمچنین نماد معاملاتی شرکت‌های ایرکاپارت صنعت متوقف شدند.

شاخص آیفکس نیز امروز با 3.6 واحد کاهش به رقم 775.9 رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به 662 میلیارد و 309 میلیون ریال رسید که این مبلغ ناشی از دست به دست شدن 326 میلیون و 467 هزار سهم اوراق قابل معامله در 23 هزار و 262 نوبت دادوستد بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین