کد خبر: ۳۷۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۸:۱۴

انتقاد فلاحت پیشه از روابط پشت پرده بودجه نویسی

آفتاب‌‌نیوز :
به هر حال مردم اکنون از شعار خسته اند و تنها زمانی اراده عدالت را باور دارند که در توزیع اعتبارات« عدالت برنامه ای» رعایت شود.
حشمت الله فلاحت پیشه در نطق پیش از دستور خود تصریح کرد جناب دکتر احمدی نژاد! با همه اعتقادی که به شعار دولت جنابعالی دارم گلایه ام این است که با محک بودجه در شماری از بخش ها، « عدالت» قربانی و ظلم آشکار است، و بعید می دانم مسئولان این بخش ها به میثاق با شما پایبند بوده باشند.
وی اظهار داشت: تداوم محرومیت غرب کشور در برنامه ویژه در فصل راه و حمل و نقل و ناعدالتی های صورت گرفته که قابل اثبات است. آیا تداوم بن بست در غرب کشور و بی توجهی به احداث پروژه های زیربنایی ترانزیتی در این بخش، یک استراتژی است؟ آیا راه کربلا در دولت شما به شعار تبدیل شده است؟ چند سال بود که به بهانه های واهی مانع ادامه راه به سمت مرز می شدند و اکنون که بهانه مرتفع شده است، قطعه ای دیگر از سمت تهران را به راه اضافه کرده اند تا کماکان مرز محروم بماند و اگر تلاش نمایندگان استان کرمانشاه نبود، حتی در ردیف های متفرقه نیز نام تداوم پروژه از اسلام آباد غرب به قصر شیرین نیز نمی آمد. هر چند که همین هم ظلم است.
نماینده اسلام آباد افزود: موضوع مهمتر، پروژه راه آهن غرب کشور است. تا چند سال گذشته این پروژه « نماد مظلومیت» مردم استان کرمانشاه در یک قرن اخیر بود. اما اکنون باید آن را نمود مظلومیت منافع ملی کشور دانست. با کدام برنامه و عدالت این خط بین المللی تحت الشعاع یکسری پروژه های غیر قابل توجیه داخلی قرار گرفته است؟
فلاحت پیشه گفت: آقای رئیس جمهور آیا از بین رفتن فرصت های اقتصادی ـ تجاری عراق تا دریای مدیترانه برای دولت شما اهمیت ندارد؟ قرار شد محرومان به دولت شما امیدوار شوند، چرا پروژه های مربوط به برخی از استان های« همیشه برخوردار» سه تا چهار برابر این پروژه بین المللی اعتبار دریافت می کند؟ کاش در ایران مکانیسمی سامان یابد که طبق آن، این دسته از مسئولانی که منجر به از بین رفتن فرصت های کشور می شوند، محاکمه شوند.
جناب آقای رئیس جمهور تا چه حد از روابط پشت پرده حاکم بر جریان بودجه نویسی کشور آگاهید؟ آیا بودجه خالی از « تفکر بخشی» است؟
وی اظهار داشت: پاسخ ما به شهادت همین قانون بودجه، منفی است. گناه مردم غرب کشور که نماینده ای در راس تصمیم گیری دولت شما ندارند چیست؟ چند درصد از اعضای کابینه شما در مورد اهمیت ترانزیت غرب کشور و تخلف آشکار از قانون برنامه چهارم در این بخش و ظلم به کرویدر شرق به غرب از این محور آگاهند؟
فلاحت پیشه گفت: جناب دکتر احمد نژاد انشاءالله سفر شما به استان کرمانشاه در اسرع وقت انجام شود و خود پاسخگوی اعتراض مردم استان به احجاف بودجه در مورد این قطب توسعه در غرب کشور باشید. حتما می دانید که وزیر راه دولت شما با حضور در جمع آن مردم وعده داده است که تا پایان برنامه چهارم، سوت قطار در کرمانشاه به صدا در می آید، بودجه امسال صراحتا آن گفته را یک وعده پوچ و شعار بی عمل نشان دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین