کد خبر: ۳۷۸۶۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

تدابیر سعودی‌ها برای حج امسال

دولت عربستان سعودی برای امنیت زائران حج امسال تدابیر ویژه و جدیدی در نظر گرفته است.تدابیر سعودی ها برای حج امسال : دستبند الکترونیک برای زائران و نصب هزار دوربین جدید در مکه
آفتاب‌‌نیوز :
 دولت سعودی برای زائران حج امسال دستبند الکترونیک تدارک دیده است که متصل به " جی پی اس" بوده و حاوی اطلاعات شخصی و پزشکی زائران است.

دولت سعودی در پی حج خونین پارسال و کشته شدن هزاران تن از زائران حج در منا این تدابیر جدید را پیش بینی کرده است. با وجودی که دولت سعودی آمار رسمی قربانیان فاجعه منا در حج سال گذشته را 700 نفر اعلام کرده است اما آمارها حاکی از کشته شدن دستکم بیش از 2 هزار حاجی در فاجعه سال گذشته منا است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز،این فاجعه در اثر ازدحام زائران و بسته شدن خیابان های اطراف یک خیابان فرعی به هنگام انجام مناسک آخرین روز حج تمتع (روز عید قربان) روی داد.

حالا دولت سعودی امیدوار است با تعبیه کردن دستبند الکترونیک متصل به جی پی اس هم اطلاعات شخصی زائران را داشته باشد و هم حرکات آنها را  رصد کند. این دستبند ها که ضد آب نیز هستند، همچنین با اعلام اوقات شرعی و زمان انجام مناسک مختلف حج ، زائرانی را که زبان عربی نمی دانند راهنمایی خواهد کرد.

همچنین دولت سعودی هزار دوربین جدید را ماه گذشته در مکه مستقر کرده است . این دوربین های جدید به یک مرکز کنترل واحد متصل هستند که حرکات زائران را در نقاط مختلف مکه و به هنگام انجام مناسک حج تحت نظر خواهند داشت.

دولت سعودی پس از فاجعه پارسال متهم به سوء مدیریت شده است و کشورهایی که شهروندان آنها در جریان فاجعه منا جان باخته اند خواستار رسیدگی دقیق به علت حادثه و تضمین دولت سعودی برای عدم تکرار چنین فجایعی هستند.

تا کنون در مراسم های مختلف حج در عربستان سعودی فجایع مختلفی از جمله آتش سوزی و خفگی زائران در اثر ازدحام و سقوط اشیا به روی زائران روی داده است که به قیمت جان هزاران زائر تمام شده است.

روابط دولت سعودی پس از مناسک حج پارسال و روی دادن فاجعه منا با رقیب منطقه ای خود ایران به شدت تیره شد. در فاجعه منا بیش از 400 زائر ایرانی جان باختند.

مذاکرات دو دولت برای حضور زائران ایرانی در حج امسال ماه گذشته به شکست انجامید و حج تمتع امسال بدون حضور زائران ایرانی برگزار خواهد شد.

پیش بینی می شود در مناسک حج  تمتع امسال که در شهریور ماه برگزار خواهد شد، بیش از 2 میلیون زائر از سراسر جهان اسلام حضور داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ملت
|
United States of America
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
0
روابط دولت سعودی با ما پس از فاجعه منا و کشته شدن صدها ایرانی تیره نشد بلکه پس از اعدام شیخ نمر تیره شد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین