کد خبر: ۳۷۸۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
با دستور «پوتین»

روسیه تحریم گردشگری علیه ترکیه را لغو کرد

«ولادمیر پوتین»، رییس جمهوری روسیه با صدور حکمی تحریم‌های موجود علیه صنعت گردشگری ترکیه را برداشت.
آفتاب‌‌نیوز :
 کرملین از رفع محدودیت‌های ایجاد شده برای صنعت گردشگری ترکیه شامل سخت‌گیری در اعطای ویزا و هشدار نسبت به عدم سفر شهروندانش به ترکیه خبر داد و آژانس‌های مسافرتی نیز روابط خود را با همتایان ترک خود از سر گرفتند.

کشور ترکیه سال‌هاست اولین انتخاب گردشگران روس برای سفرهای خارجی است و روس‌ها علاقه فراوانی به سواحل جنوبی آنتالیا و آلانیا دارند که خدمات کامل با قیمت مناسب به آنها ارائه می‌دهد.

اما پس از انهدام جت جنگی روسیه توسط ارتش ترکیه در ماه نوامبر سال گذشته، تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه اعمال شد و تمامی پروازهای چارتر به مقصد ترکیه لغو شدند تا به یک‌باره صنعت گردشگری ترکیه که وابستگی فراوانی به گردشگران روس دارد با چالشی بی‌سابقه مواجه شود، بطوریکه مناطق گردشگری ترکیه به یک‌باره خالی از توریست شد.

به گزارش ایتارتاس، اما ظاهرا عذرخواهی رسمی «رجب طیب اردوغان» از «ولادمیر پوتین» بابت انهدام جت جنگی، در حال احیا کردن روابط این دو کشور است که بیشترین سود را برای صنعت گردشگری ترک‌ها خواهد داشت.

«TUI»، بزگترین مجری تورهای گردشگری در جهان در ماه فوریه سال جاری میلادی از کاهش 40 درصدی رزرو تابستانی توریست‌ها در ترکیه خبر داد که عامل اصلی این نزول چشمگیر را نیز نگرانی‌های امنیتی گردشگران معرفی کرد.

آژانس فدرال گردشگری روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد فرآیند عادی‌سازی روابط و همکاری با ترکیه را در مقوله گردشگری آغاز کرده و در این راستا ممنوعیت در فروش تورهای گردشگری به مقصد ترکیه برداشته شده است.

به گزارش ایسنا،پیش از این آژانس فدرال گردشگری روسیه به کسانی که قصد سفر به ترکیه را داشتند توصیه می‌کرد سطح بالای تهدیدات امنیتی علیه گردشگران را در این کشور در نظر بگیرند.

با این وجود دولت روسیه همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه ترکیه را به صورت کامل رفع نکرده است و همچنان مجموعه‌ای ازتحریم‌های اقتصادی خود علیه آنکارا، سختگیری در صدور ویزا، ممنوعیت در صدور اقلام کشاورزی و استخدام اتباع ترک را همچنان حفظ کرده است.

پوتین همچنین خواستار مذاکره با مقامات ترکیه شده و در صورتی که این مذاکرات موفق باشد تحریم‌های بیشتری علیه آنکارا لغو خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین