کد خبر: ۳۷۹۰۴۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸

می‌خواهید خودکشی کنید؟ اول با این شماره تماس بگیرید

رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کارشناسان این مرکز سال گذشته در مجموع به حدود ۴ هزار و 500 مورد خودکشی رسیدگی کردند که برخی از آنها به صورت حضوری و برخی از آنها به صورت تلفنی گزارش شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین اسدبیگی روز شنبه گفت: یکی از موارد در اولویت اورژانس اجتماعی و مراکز مداخله در بحران در دنیا، کمک به افراد در معرض خودکشی و اقدام کننده به خودکشی است و اصلا علت اصلی به وجود آمدن خط بحران در دنیا پرداختن به مساله خودکشی است.

او تأکید کرد: با این وجود متاسفانه مردم اطلاعات زیادی در مورد خط تلفن 123 و برنامه های اورژانس اجتماعی برای خودکشی ندارند و کمتر برای کمک گرفتن در خصوص خودکشی با ما تماس برقرار می کنند.

اسدبیگی ادامه داد: حتی ما یک خط تلفنی دیگر مشاوره در بهزیستی با شماره 1480 داریم که بسیاری از افراد ، موارد خودکشی را با آن خط در میان می گذارند و آنها در صورت ضرورت با ما یا اورژانس پزشکی تماس می گیرند.

رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کارشناسان اورژانس اجتماعی سال گذشته با برخی از این تماس هایی که با اورژانس اجتماعی گرفته شد در محل صحنه خودکشی حاضر شدند؛ اما برخی از تماس گیرندگان هم حضوری به مراکز مداخله در بحران مراجعه کردند.

او درباره افراد مراجعه کننده گفت: اینان کسانی بودند که می خواستند خودکشی کنند اما خوشبختانه با مشاوره های کارشناسان اورژانس اجتماعی منصرف شدند.

اسدبیگی یادآور شد: سال گذشته 2 هزار تن به صورت تلفنی مشکل خود را با کارشناسان مطرح کردند ، یک هزار و 800 تن به مراکز خدمات سیار اورژانس اجتماعی ، 685 تن به مراکز مداخله در بحران مراجعه و موضوع خودکشی را مطرح کردند.

رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه به آموزش کارشناسان اورژانس اجتماعی برای مواجهه با افراد در معرض خودکشی اشاره کرد و گفت: برنامه های بازآموزی مددکاری و روانشناسی برای این کارشناسان اجرا می شود تا راه های مداخله علمی تر و حرفه ای تر در این زمینه را بیاموزند.

به گزارش ایرنا، اسدبیگی گفت: کارگاه آموزشی برای کارشناسان اورژانس اجتماعی هشت استان کشور در ماه های گذشته برای بحث خودکشی در استان کهکیلویه و بویراحمد برگزار شد؛ ضمن اینکه این آموزش ها در سه منطقه دیگر کشور تکرار خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
دربه در
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
2
25
منم میخوام خودکشی کنم چون خسته ام از زندگی که با یه آدمایی دارم زندگی میکنم که منو اسیر گرفتن وتو کارمواد مخدر هستن خانوادگی
هستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
3
43
منم میخوام خودکشی کنم ازدست شوهرم خسته شدم خیلی منو اذیت میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
خسه شدم باید بمیرم
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
7
30
منم میخوام خودکشی کنم چون چیزی از زندگی بجز بدبختی ندیدم
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
2
35
زنگ زدم جواب نداد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین