کد خبر: ۳۷۹۱۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

احمدتوکلی: دولت در مقابله با فساد خوب رفتار می‌كند

من معتقد هستم دولت هم در مجموع در زمينه مقابله با فساد خوب رفتار مي‌كند. الان بايد همه دولت را پشتيباني كنيم تا اين كار را به پايان برساند، بعد سر فرصت بررسي كنيم و ببينيم ريشه‌هاي اين وضع چه بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد توكلي، نماينده سابق مجلس در یادداشتی که روزنامه اعتماد آن را منتشر کرده است، نوشت: به عنوان نماينده‌اي كه در دوره‌هاي احمدتوکلی: دولت در زمينه مقابله با فساد خوب رفتار مي‌كندهشتم و نهم مجلس حضور داشتم نمي‌دانم چنين اظهاراتي از سوي مصطفي پورمحمدي در يكي از جلسات غيرعلني مجلس مطرح شده است يا خير. من اصلا خبر ندارم و نخستين بار است كه درباره آن مي‌شنوم. با اين حال مي‌خواهم اين نكته را بيان كنم كه پنج سال پيش آقاي پورمحمدي رييس سازمان بازرسي كل كشور بود و طبق قانون ايشان اختيار داشت كه هر پرونده و موردي كه با آن مواجه مي‌شود را براي رسيدگي به دادگاه بدهد. با توجه به صحبت‌هاي منتشر شده از سوي ايشان سوال من اين است كه چرا اين كار را نكرده است. به فرض كه بنا به گفته ايشان نماينده‌ها يادداشتي به ايشان داده و او را متهم به سياسي‌كاري كرده‌اند اما چرا خود ايشان به وظايفش عمل نكرده است؟ ايشان گفته مرا در صدا و سيما بايكوت كردند و نماينده‌ها توجهي به حرف‌هايم نكرده‌اند اما خود ايشان كه اختيار قانوني داشته است چرا عمل نكرده است؟ معتقدم اين فرافكني كاري را درست نمي‌كند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، توکلی در ادامه می‌نویسد: اين يك مصيبت ملي است و همه بايد با هم چاره كنند كه چطور آن را حل كنند. بعد از اينكه اين رويداد پيش آمده فعلي را به سامان رسانديم و مردم اطمينان پيدا كردند و اعتماد آنها به حكومت ترميم شد، اين فرصت وجود دارد كه ببينيم چه كساني مقصر بوده‌اند. ولي اگر ايشان چنين ادعايي دارد بايد از ايشان پرسيد كه چرا به وظيفه قانوني خود عمل نكرده است. اين صريح قانون تشكيل سازمان بازرسي كل كشور است كه وقتي رييس سازمان بازرسي كل كشور با موردي روبه‌رو مي‌شود مي‌تواند از رييس قوه قضاييه رسما بخواهد كه موضوع را به دادگاه تحويل دهد. ايشان گفته نمايندگان يادداشتي دادند كه با موضوع سياسي برخورد مي‌كني؛ من گفته ايشان را تكذيب نمي‌كنم. اما مي‌گويم اين رويه درست نيست و اگر حرف‌هاي ايشان درست باشد بايد پرسيد چرا خود ايشان به وظيفه‌اش عمل نكرده است. خيلي از رسانه‌ها در پرداختن به اين موضوع به دنبال سياسي كردن مساله هستند و اين به خدا براي كشور بد است. نبايد روي گذشته متمركز شد. بايد ببينيم از اين به بعد را چه بايد بكنيم. بعد از اينكه موفق شديم آبروي نظام، انقلاب، دين و ايران را حفظ كنيم تا اين سرمايه اجتماعي از بين نرود بعد مي‌توانيم تكليف بقيه را روشن كنيم كه چه كساني مقصر بوده‌اند.

در پایان یادداشت این نماینده سابق مجلس آمده است: من معتقد هستم دولت هم در مجموع در زمينه مقابله با فساد خوب رفتار مي‌كند. الان بايد همه دولت را پشتيباني كنيم تا اين كار را به پايان برساند، بعد سر فرصت بررسي كنيم و ببينيم ريشه‌هاي اين وضع چه بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حمید
|
Netherlands
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
2
یه کم به دیگران فرصت بدید یه کم هم به دیگری اعتماد کنید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین