کد خبر: ۳۷۹۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۷:۳۵

ایران در لیست 200 دانشگاه برتر آسیا و جهان قرار نگرفت

آفتاب‌‌نیوز : بر اساس آخرين رتبه بندي اعلام شده از سوي تايمز هاير، دانشگاه هاروارد ايالات متحده با فاصله اي نسبتا زياد، 100 امتياز كامل، به عنوان برترين دانشگاه جهان اعلام شد.دانشگاه تكنولوژي ماساچوست يا ام آي تي، با 86 امتياز، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.پس از آن ، دانشگاه كمبريج و آكسفورد انگليس، طي رقابتي فشرده، رده هاي سوم و چهارم را به دست آوردند و دانشگاه هاي استنفورد، بركلي، ييل، كاليفرنيا و پرينستون همگي از آمريكا در رده هاي پنجم تا دهم قرار گرفتند. 

در اين ليست كه اسامي و امتيازات 200 دانشگاه برتر جهان به تفصيل آمده است هيچ نامي از دانشگاه هاي ايران وجود ندارد. 

در ميان كشورهاي آسيايي، دانشگاه پكن و دانشگاه توكيو به ترتيب، در رتبه پانزدهم و شانزدهم قرار گرفتند و دانشگاه ملي سنگاپورنيز در رده بيست و دوم جاي گرفت. 

اين نشريه همچنين به رتبه بندي 50 دانشگاه برتر قاره هاي مختلف دست زده كه بر اين اساس، در ميان دانشگاه هاي قاره آسيا و اقيانوسيه به ترتيب دانشگاه هاي پكن چين، توكيو ژاپن، ملبورن استراليا، ملي سنگاپور، ملي استراليا، كيوتو ژاپن، موناش استراليا و سيدني استراليا قرار گرفته اند. 

در ميان 50 دانشگاه برتر آسيا و اقيانوسيه نيز، هيچ نامي از دانشگاه هاي ايران به چشم نمي خورد.در اين جدول، بيشترين تعداد دانشگاه ها به ترتيب به استراليا، چين، ژاپن و هنگ كنگ تعلق دارد. 

در ميان 50 دانشگاه برتر اروپايي نيز، بيشترين دانشگاه ها متعلق به كشور انگلستان است و پس از آن سوئيس و فرانسه در جايگاه بعدي قرار دارند.
10 دانشگاه برتر اروپا به ترتيب عبارتند از كمبريج و آكسفورد انگلستان، ايكول فرانسه، مدرسه اقتصاد و امپريال كالج لندن، ات زوريخ، نرمال سوپريور پاريس، كالج لندن، اوينبورو انگليس و پلي تكنيك سوئيس.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین