کد خبر: ۳۷۹۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

آغاز طرح تابستانی پلیس راهور از فردا/ توصیه های پلیس برای کاهش تصادفات

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی از آغاز طرح تابستانی پلیس راهور از فردا- 15 تیرماه- خبرداد و گفت: پیش بینی می شود این طرح تا سوم مهرماه ادامه داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز : سرهنگ عین الله جهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: به مناسبت عید سعید فطر نیز پیش بینی شده تا تمام نیروها و تجهیزات پلیس برای برگزاری نماز عید فطر و تسهیل در رفت و آمد مردم ، به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین مراکز استان ها طرح ترافیکی مخصوص خود را متناسب با شرایط ترافیکی اتخاذ کرده و محدودیت و ممنوعیت ها را در تردد قائل خواهند شد.
جهانی ضمن توصیه به شهروندان برای داشتن سفری ایمن، به کنترل خودرو قبل از مسافرت اشاره کرد و گفت: باید اتومبیل قبل از سفر مورد بازبینی و معاینه فنی قرار گیرد و از سالم بودن چراغ ها و ترمز که از ضروری ترین مسائل است، اطمینان حاصل کنید .

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا همچنین به میزان روغن موتور، پاکیزه کردن فیلتر هوا، آب رادیاتور، باد و وضعیت لاستیک ها، بخاری، موتور و برف پاک کن و تیغه های آن، روغن گیربکس و دیفرانسیل خودرو اشاره کرد و گفت: باید برای کاهس حوادث در جاده ها ، سرعت خود را کنترل کرد.
سرهنگ جهانی همچنین به رانندگان توصیه کرد با خستگی رانندگی نکرده و به علائم و نشانه های راهنمایی و رانندگی نصب شده در جاده ها توجه داشته و نوشیدن مایعاتی مثل چای و قهوه در هنگام رانندگی در شب و استراحت بعد از هر دو ساعت رانندگی را مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: در هنگام رانندگی در شب میدان و عمق دید کاهش محسوسی می یابد براین اساس تا آنجا که امکان دارد از رانندگی در شب پرهیز کرده و در صورت رانندگی باید توجه داشته باشند که سرعت باید حداقل 10 کیلومتر کمتر از سرعت معمولی در روز باشد.

جهانی گفت: در شب، آینه دید عقب را در وضعیت دید شبانه قرار داده و حتی الامکان از نور بالا استفاده نکنید و به نور چراغ اتومبیل های روبرو خیره نشوید، بنابراین چراغ سمت راست خودروی خود را به لبه سمت راست آسفالت جاده هماهنگ کرده و تنها نیک نگاهی به خودروی مقابل داشته باشید.
وی برای کاهش میزان حوادث در جاده ها، به شهروندان توصیه کرد در هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند و در صورت بروز تصادف نسبت به انتقال وسایل نقلیه به منتهی الیه سمت راست اقدام کرده و در غیر این صورت نسبت به ایمن سازی محل برای پیشگیری از تصادفات بعدی اقدام کنند.

جهانی به لزوم بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان ردیف های عقب خودرو اشاره کرد و گفت: از مصرف داروهای خواب آور در حین رانندگی خودداری کرده و از سرعت مجاز تخطی نکنند چرا که حدود 20 درصد تصادفات به دلیل تخطی از سرعت مجاز است.
معاون اجتماعی پلیس راهور با تاکید بر اینکه از حمل بنزین در خودرو خودداری کنید، افزود: قبل از سفر از طریق شماره های 120 ، 88255555 یا از طریق سایت www.rahvar120.ir در جریان وضعیت راه ها و جاده ها قرار گیرید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین