کد خبر: ۳۷۹۵۲۴
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰

در اولین جلسه کارگروه دختران جوان چه گذشت؟

در اولین جلسه کارگروه دختران جوان پیشنهاد تغییر کارگروه آسیب‌های دختران جوان به کارگروه آسیب های اجتماعی جوانان به وزارت کشور ارائه شد، همچنین دستگاه‌ها موظف شدند پیشنهادات خود در زمینه تعیین شاخص‌ها، اهداف کمی و اولویت‌ها را با محوریت کلی جوانان در جلسه آتی ارائه دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
 اولین جلسه کارگروه آسیب‌های دختران جوان که یکی از 20 عنوان آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی وزارت کشور است، در در اولین جلسه کارگروه دختران جوان چه گذشت؟معاونت ساماندهی امور جوانان به ریاست محمد رضا رستمی-  معاون وزیر ورزش و جوانان و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط تشکیل شد.

محوریت اصلی این جلسه بحث و بررسی پیرامون عنوان انتخابی و راه‌های دستیابی به یک نقشه راه برای کارگروه دختران جوان بود و حاضرین در زمینه ضرورت انتخاب این عنوان به تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای این جلسه نوری - دبیر کارگروه- در خصوص وضعیت آماری جوانان توضیحاتی داد و گفت: مطابق آمار سال 93، 49 درصد جمعیت جوان کشوردختر و 51 درصد پسر هستند همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد از این تعداد، جمعیت دختران دانشجو بیشتر از پسران است.

به گفته وی بر اساس آمار سال 94،بالاترین آمار ازدواج مربوط به دختران بین سنین 15تا 19 سال و پسران بین سنین 20 تا 24 است.

 نوری اهداف ایجاد این کمیته را افزایش مهارت‌های زندگی دختران جوان، ارتقای مهارت‌های ارتباطی، ارتقای وضعیت عفاف و حجاب، افزایش حمایت‌های اجتماعی و توانبخشی آسیب‌دیدگان و جوانان پناهجو و ارتقای فرهنگی جامعه معرفی کرد.

وی همچنین اولویت های ابلاغ شده را دختران دانش آموز و دختران دانشجو معرفی کرد.

در ادامه این نشست دکتر سوسن باستانی- معاون بررسی‌های استراتژیک معاونت امور زنان و خانواده- گفت: پرداختن صرف به مسائل دختران بدون توجه به آسیب‌های پسران می‌تواند تا حدودی باعث ایجاد این شبهه شود که دختران بیشتر دچار آسیب هستند در حالی که اینگونه نیست و حتی در بسیاری از آسیب‌ها پسران ما بیشتر درگیر هستند.

در این جلسه همچنین کاظم آشتیانی - نماینده کمیته امداد امام(ره)اظهارکرد: این کارگروه در واقع بخشی از جامعه جوان را در نظر گرفته و پسران را رها کرده است که این مسئله جای تامل و بررسی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، امیر لله گانی - نماینده سازمان هلال احمر-  نیز به ضرورت ایجاد کارگروه پسران اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد چنین کارگروهی وجود داشته باشد پس باید کارگروه پسران نیز تشکیل شود و تفکیک جنسیتی در آسیب‌های اجتماعی معنای مشخصی نمی تواند داشته باشد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین