کد خبر: ۳۷۹۵۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
گارد ریل برای نگهداری اتوبوس طراحی نمی‌شود!

دفاع نماینده‌ی راهداری درباره‌ی حادثه کشته‌شدن سربازان

مدیرکل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با بیان اینکه برای افزایش ایمنی جاده‌ها باید شبکه‌ای از عوامل دست به دست یکدیگر بدهند گفت: در هیچ جای دنیا گارد ریل برای نگه‌داشتن اتوبوس و یا ماشین‌های سنگین کارایی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 جواد هدایتی اظهار کرد: در طول روزهایی که از حادثه‌ی سقوط اتوبوس سربازان به دره گذشته وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری عوامل مختلف تأثیرگذار در این حادثه را بررسی کرده و ابعاد مختلف ماجرا را رصد کردند.

به گفته وی در این حادثه خطای انسانی راننده که به افزایش سرعت اتوبوس بیش از حد مجاز منجر شده یکی از اصلی ترین عوامل موثر در این حادثه بوده است.

مدیر کل ایمنی سازمان راهداری درباره‌ی صحبت‌های انجام شده از نقش ضعف گاردریل و حفاظ‌های جاده در به وجود آمدن این حادثه نیز گفت: در هیچ جای دنیا گاردریل برای نگهداشتن اتوبوس و خودروهای سنگین ساخته نمی‌شود. این حفاظ‌ها برای کنترل ترافیک معمول و خودروهای کوچک کارایی زیادی دارد.

هدایتی اضافه کرد: وقتی یک اتوبوس با وزن ۲۰ تن و سرعت بیش از حد مجاز به گاردریل برخورد می‌کند این انتظار که حفاظ‌ها می‌توانند تمام نیروی آن را کنترل کنند قدری دشوار خواهد بود.

به گفته وی در طول روزهای گذشته کمیسیون تخلفات رانندگی حادثه‌ی نیریز را بررسی کرده و از حیث تخلفات حمل و نقل شرکت مربوط به اتوبوس سقوط کرده را برای یک سال معلق کرده است.

هدایتی درباره‌ی راهکارهای اجرایی در کاهش سوانح رانندگی نیز گفت: با توجه به اینکه مجموعه‌ای از عوامل در شکل‌ دادن به یک سفر ایمن نقشی اساسی دارند قطعاً باید برای رسیدن به آن زنجیره‌ای از اتفاقات دست به دست هم بدهد. در طول سالهای گذشته با اقداماتی که تمام سازمان‌های مرتبط انجام داده‌اند خوشبختانه آمار تلفات به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. اما این هنوز آغاز راه است و برای طرح‌های آینده باید برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گیرد.

مهدی شفیعیان تهیه‌کننده‌ی گزارش حادثه‌ی نیریز نیز در این برنامه‌ی تلویزیونی از چند سناریو برای به وجود آمدن این حادثه سخن گفت و افزود: یکی از سناریوهای ما نقص فنی اتوبوس بود که با بررسی های مهندسی انجام گرفته مشخص شد سیستم ترمز این خودرو مشکلی نداشته و به نظر می‌رسد غیرمجاز بودن سرعت اتوبوس اصلی‌ترین عامل در شکل‌گیری این حادثه بوده است. مسائلی مانند ایمنی جاده و نقش سازمان‌های مربوطه نیز در این اتفاق تلخ جزو دیگر سناریوهای در نظر گرفته شده بود.

به گزارش ایسنا،وی درباره‌ی راهکار اصلی متوقف شدن این حوادث جاده‌ای نیز گفت: متأسفانه در کشور ما تصمیمات در این حوزه به شکل جزیره‌ای گرفته می‌شود و از این رو عدم هماهنگی‌ها گاهی اوقات به حوادثی بزرگ منجر می‌شود در صورتی که مانند بسیاری از کشورها یک نهاد مسئول و تصمیم‌گیر در این رابطه مشخص شود می‌توان امید داشت که حوادثی از این دست در کشور ما به پایان برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
0
اگر موارد ذکر شده در بالا صحیح باشد .دلیل نمی شود که گارد ریل نصب نگردد چون برای ماشین های کوچک که لازم بوده ودر ضمن وجود گارد ریل سرعت اتوبوس رو میگرفته وشاید بسیاری از این جوانان عزیز زنده بودند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین