کد خبر: ۳۷۹۷۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷

تذکر کتبی نمایندگان به وزیر کشور به‌دلیل مخالفت با اقامه نماز عید فطر در مسجد صالحیه اهل سنت

عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: اجازه اقامه نماز عید فطر در برخی از مساجد دیگر از جمله مسجد تهرانپارس تا کنون صادر نشده است که به نظر می‌رسد این تضییقات با وحدت شیعه و سنی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده مغایرت دارد.
آفتاب‌‌نیوز : محمود صادقی در گفت‌وگو با ایلنا، با انتقاد از تعطیلی فعالیت‌های نمارخانه صالحیه اهل سنت در اسلام‌شهر اعلام کرد: در جریان نشست علنی امروز مجلس، به‌اتفاق ۱۸ نفر از نمایندگان مجلس با استناد به اصل ۱۲ قانون اساسی به وزیر کشور تذکر کتبی دادیم که به دلیل فرصت اندک و تعداد زیاد تذکرهای کتبی، این تذکر قرائت نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم همچنین گفت: متاسفانه اخیراً فعالیت‌های نمازخانه صالحیه متعلق به اهل سنت در شهرستان اسلام‌شهر تعطیل شده و  اجازه اقامه نماز عید فطر در این مسجد نیز صادر نشده است.

عضو هیات‌رئیسه فراکسیون امید در مجلس دهم اضافه کرد: همچنین اجازه اقامه نماز عید فطر در برخی از مساجد دیگر از جمله مسجد تهرانپارس تا کنون صادر نشده است که به نظر می‌رسد این تضییقات با وحدت شیعه و سنی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده مغایرت دارد و باتوجه به تحرکات فرقه‌گرایانه در منطقه با امنیت ملی نیز در تضاد و تغایر است.

صادقی در پایان با بیان این‌که اکثر امضاکنندگان این تذکر کتبی از اعضای فراکسیون امید هستند، یادآور شد: علی مطهری، محمدجواد فتحی، سید فرید موسوی، مصطفی کواکبیان، علیرضا رحیمی، محمدعلی وکیلی،‌ قاسم میرزایی، عبدالرضا هاشم‌زایی، ابوالفضل سروش، جلیل رحیمی و  سهیلا جلودارزاده از جمله امضاکنندگان این تذکر کتبی هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین