کد خبر: ۳۷۹۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰

پیش‌بینی وقوع گرد و خاک در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در ساعات بعدازظهر در استان‌های اصفهان، قم، مرکزی و جنوب استان‌های سمنان و تهران به علت وزش باد شدید موقتی، وقوع پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : احد وظیفه پیش‌بینی هوای کشور در سه روز آینده (از روز چهارشنبه تا جمعه) را بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری اعلام و اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده ابرناکی، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی در مناطقی از شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان رخ خواهد داد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مناطق مرزی شمال غرب کشور نیز علاوه بر بارش در بعضی ساعات پدیده گرد و غبار را خواهند داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه همچنین امروز در ساعات بعدازظهر در استان‌های اصفهان، قم، مرکزی و جنوب استان‌های سمنان و تهران به علت وزش باد شدید موقتی، وقوع پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، گفت: آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره‌های هواشناسی، گرد و غبار در غرب و جنوب غرب کشور و همچنین استقرار توده گرد و خاک را روی کشور عراق نشان می‌دهد.

وظیفه ادامه داد: بنابراین امروز و فردا شاهد تداوم این پدیده در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و با غلظت کمتر در فارس، بوشهر، لرستان و مرکزی خواهیم بود که انتظار می‌رود بتدریج از غلظت آن در مناطق مذکور نیز کاسته شود. لازم به ذکر است طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه خلیج فارس، شرق دریای عمان و همچنین طی این مدت دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین