کد خبر: ۳۸۰۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹

اعتراضات در لوییزیانا در پی کشته شدن یک سیاهپوست+تصاویر

برای دومین شب متوالی صدها نفر در ایالت لوئیزیانا در همان نقطه‌ای که یک مرد سیاهپوست توسط ماموران مهار و به ضرب گلوله کشته شد تجمع اعتراضی برگزار کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
عزاداران، دوستان و بستگان آلتون استرلینگ مقابل مغازه ای در شهر "بتان روژ" جایی که او صبح روز سه شنبه کشته شد جمع شدند.

بعضی تظاهرکنندگان شعار "جان سیاهان ارزش دارد" سر دادند و خواستار عدالت شدند.

روز چهارشنبه ویدئوی جدیدی منتشر شد که کشمکش میان این مرد ۳۷ ساله با دو مامور پلیس را نشان می داد.

اعتراضات در لوییزیانا در پی کشته شدن یک سیاهپوست+تصاویر

در این ویدئو استرلینگ درحالی دیده می شود که روی زمین مهار شده و در همین زمان چندین گلوله به او شلیک می شود. با این حال صدای بعضی گلوله‌ها بعد از چرخیدن دوربین و خارج شدن صحنه درگیری از کادر شنیده می شود.

چند ثانیه بعد یکی از ماموران درحالی که شیئی را از شلوار این مرد خارج می کند دیده می شود. این درحالی است که پیکر خونین التون استرلینگ بر زمین افتاده بود.

پلیس گفته که معلوم شده استرلینگ مسلح بوده است. ماموران به این دلیل در صحنه حاضر شده بودند که کسی در تماس با شماره اضطراری ۹۱۱ گزارش داده بود که یک مرد مسلح در خیابان می گردد.

ویدئوی تازه را عبدالله مفلحی صاحب مغازه در اختیار نشریه دیلی بیست قرار داد و گفت این فیلم نشان می‌دهد که این مرد هنگام تیر خوردن خطری را متوجه ماموران نمی کرد.

استرلینگ که پنج فرزند دارد در صحنه حادثه درگذشت و ساعاتی بعد اولین ویدئو از صحنه مرگ او توسط یک رهگذر منتشر شد.

دو مامور به نام های بلین سالامونی و هووی لیک به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند.

وزارت داگستری آمریکا اعلام کرده است که تحقیقات حقوق مدنی را شروع کرده و جان بل ادواردز فرماندار لوئیزیانا خواستار آرامش شده است.

سه شنبه شب حدود ۲۰۰ نفر در محل تظاهرات کردند و روز چهارشنبه ناآرامی‌هایی در فیلادلفیا روی داد. حدود ۷۵ نفر در این شهر یک جاده شلوغ را بستند.

مرگ استرلینگ در ادامه حوادث پرسر و صدای مرگ سیاهپوستان به دست ماموران پلیس که باعث اعتراضات و بحث در سطح ملی شده روی می دهد.

براساس گزارش‌ها، هر سال بیش از ۱۰۰۰ نفر به دست پلیس این کشور کشته می‌شوند و بیشتر کسانی که کشته شده‌اند، سیاه‌پوست هستند".

اعتراضات در لوییزیانا در پی کشته شدن یک سیاهپوست+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین