کد خبر: ۳۸۰۰۶۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
آغاز تخلیه ۵ "مجتمع پتروشیمی" استان خوزستان

تکذیب تخلیه "بندر ماهشهر" و "بندر امام" / مردم به شایعات توجه نکنند+تصاویر

روز گذشته برج فرآیندی واحد پارازایلین در پتروشیمی بوعلی به دلیل نشت مواد نفتی دچار آتش‌سوزی شدیدی شد که این آتش تا صبح امروز ادامه یافت و آتش‌نشانان پس از ساعت‌ها مبارزه دشوار با آتش حاصل از مواد نفتی موفق شدند آتش را مهار کنند. درهمین‌زمینه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: شایعات مطرح شده در برخی فضاهای مجازی مبنی بر اخذ تصمیم تخلیه بندرماهشهر به هیچ عنوان صحت ندارد و مسئولان به طور ویژه در حال کنترل حادثه هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
هاشم بالدی در اهواز با بیان اینکه در حال حاضر به محل حادثه در بندرماهشهر رفته است اظهارداشت: شایعات مطرح شده در برخی فضاهای مجازی مبنی بر اخذ تصمیم تخلیه بندرماهشهر به هیچ عنوان صحت ندارد و مسئولان به طور ویژه در حال کنترل حادثه هستند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: در جلسه دیشب ستاد بحران استانداری خوزستان تصمیمات لازم در راستای مدیریت حادثه گرفته شده و در حال حاضر نیز عازم جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر هستیم.

تکذیب تخلیه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: مخازن پتروشیمی در اطراف محل حادثه حاوی LPG هستند و با تدابیر لازم این مخازن را کنترل کرده‌ایم که آتش به آنها سرایت نکند.از مردم به ویژه ساکنان ماهشهر و بندرامام می خواهیم برای گرفتن اخبار موثق از رسانه های معتبر استان استفاده کنند و به اخبار کانال‌های مجازی توجه نکنند چرا که برای مثال این شایعه خروج مردم از شهر کاملا کذب است.

بالدی گفت: به زودی پس از برگزاری جلسه ستاد بحران شهرستان با خبرنگار تسنیم گفت‌وگو کرده و مصوبات را به اطلاع عموم مردم می‌رساند.

 آغاز تخلیه ۵ "مجتمع پتروشیمی" استان خوزستان

به گزارش تسنیم، پس از صدور دستور تخلیه مخازن پتروشیمی بوعلی سینا، دستور تخلیه سایت 4 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر صادر شد. پیرو صدور این دستور که طبق اعلام وزارت نفت به منظور رعایت مسائل ایمنی بعدی در صورت گسترش آتش سوزی است، کار تخلیه 5 مجتمع پتروشیمی آغاز شده است.

در حال حاضر علاوه بر تخلیه پتروشیمی بوعلی سینا، تخلیه واحدهای پتروشیمی فجر، خوزستان، تندگویان و امیرکبیر در حال انجام است.

محل وقوع آتش در تصویر زیر نشان داده شده است.

تکذیب تخلیه

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در مجموع تولید 25.6 میلون تن محصولات پتروشیمی ایران را به خود اختصاص داده که با بروز آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا و تخلیه 5 مجتمع پتروشیمی در این منطفه، در روند تولید 3 میلیون تن محصول پتروشیمی کشور اختلال ایجاد شده است.

آتش‌سوزی تا ۲ روز ادامه خواهد یافت

همچنین مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس از ادامه یافتن آتش‌سوزی مخزن پتروشیمی بوعلی تا به اتمام رسیدن محتویات این مخزن خبر داد. عادل نژادسلیم درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی اظهار داشت: خوشبختانه آتش واحد فرآیندی پارازایلین خاموش شده و فقط مخزن ذخیره درحال سوخت مواد داخل آن است و باید منتظر شویم مواد داخل آن تمام شود.

بنا به اعلام روابط عمومی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، نیروهای مامور به مهار آتش در استان خوزستان و منطقه ویژه پتروشیمی از زمین و هوا آتش را تحت کنترل دارند تا به مخازن همجوار سرایت نکند. با توجه به محتویات مخزن پیش‌بینی می‌شود احتمالا تا دو روز آتش‌سوزی ادامه داشته باشد. 

با این وجود چند ساعت بعد از مهار شدن آتش در برج پارازایلین، دو مخزن نفتا در این پتروشیمی به دلیل نشتی و حرارت باقی مانده در محیط شعله‌ور شدند که آتش یکی از این مخازن مهار شده و فروکش کرده است اما مخزن دوم بر اساس اعلام مسئولان تا به اتمام رسیدن محتویات آن خواهد سوخت.

بر اساس آنچه مسئولان گفته‌اند این حادثه خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشته است.


تکذیب تخلیه


تکذیب تخلیه

تکذیب تخلیه

تکذیب تخلیه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
14
4
مردم تخلیه نکنند تا همه جزغاله شن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
اگر ما بچه اونجاییم که خبری نیست، شمارو نمیدونم.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
0
شایعه است، اصلا آتش سوزی هم شایعه است مردم به شایعات و تصاویر توجه نکنند،! بنده خدا وزیر نفت هم مردم رو گرفته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
0
لطفا علت را بررسی وخاطیان را بر کنار ومجازات نمایید
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
0
سوء مدیریت . سوء مدیریت . سوء مدیریت .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین