کد خبر: ۳۸۰۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵

پیشرفت پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی به ٩٠ درصد رسید

مدیرپروژه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی با اشاره به این که ردیف نخست این پالایشگاه آماده دریافت گاز از دریاست، گفت: در حال حاضر پالایشگاه این فازها از پیشرفت ٩٠ درصدی برخوردار است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا از وزارت نفت، حمیدرضا مهدوی با بیان این که حفاری ١١ حلقه چاه فاز ٢١ به پایان رسیده است، اظهارکرد: اینک عملیات تکمیلی چاه ها در حال انجام است.

مدیر پروژه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی در شرکت اویک، پیشرفت بخش پالایشگاه این فازها را ٩٠ درصد اعلام کرد و افزود: پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ از چهار ردیف شیرین سازی گاز تشکیل شده که در حال حاضر ردیف نخست آن، آماده دریافت گاز از دریاست. 

فازهای ٢٠ و ٢١ از جمله فازهایی هستند که تا پایان امسال وارد مدار می شوند و دو میلیارد فوت مکعب به ظرفیت برداشت از میدان گازی پارس جنوبی اضافه می کنند. بارگیری سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی با ظرفیت برداشت یک میلیارد فوت مکعب گاز ٤ تیرماه آغاز و ١٣ تیرماه نیز این سکو به سمت خلیج فارس حمل شد. به موازات اجرای بخش فراساحل این پروژه، واحدهای مختلف بخش پالایشگاهی به مرور وارد مدار می شوند.

طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز شیرین برای مصارف داخلی، بازیافت سالانه یک میلیون تن گاز اتان برای مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالانه یک میلیون و ٥٠ هزار تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی گوگردزدایی و تثبیت شده برای صادرات و بازیافت روزانه ٤٠٠ تن گوگرد برای صادرات در اولویت وزارت نفت قرار دارد.

توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ در سال ١٣٨٩ به شرکتهای مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک) و تاسیسات دریایی با رهبری شرکت اویک واگذار شد.

ساخت و نصب دو سکوی سرچاهی مجهز به تسهیلات جداسازی آب، سرویس های جانبی، پل ارتباطی و سکوی مشعل، حفر ٢٢ حلقه چاه تولیدی، نصب دو رشته خط لوله دریایی ٣٢ اینچ و دو رشته خط لوله 4.5 اینچ انتقال گلایکول به طول تقریبی ٢١٢ کیلومتر و ساخت پالایشگاه در شرح کار این پروژه قرار دارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین