کد خبر: ۳۸۰۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹

زنان نظامی انگلیسی به خط مقدم جبهه می روند

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه در جریان نشست کشورهای عضو ناتو در شهر «ورشو» (لهستان) از تصمیم دولت این کشور مبنی بر لغو منع حضور زنان نظامی در میادین جنگ خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
کامرون در این نشست عنوان کرد: این تصمیم سبب خواهد شد تا نیروهای مسلح انگلیس از تمام ظرفیت ها و استعدادهای موجود استفاده کنند، ضمن آنکه این فرصت را برای زنان که بتوانند در عرصه های بیشتری حضور داشتند باشند، فراهم خواهد کرد.
منابع انگلیسی پیشتر گفته بودند که دیوید کامرون،‌ نخست وزیر انگلیس به وزارت دفاع این کشور دستور داده است با بررسی لغو ممنوعیت حضور نظامیان زن در میدان جنگ، زمینه را برای ایفای نقش بیشتر زنان در ارتش فراهم کند. 
به گزارش این منابع، این تصمیم متعاقب درخواست ژنرال 'نیک کارتر' رئیس ستاد ارتش انگلیس، صورت گرفته است. 
بنا بر تصمیم دولت انگلیس، زنان ارتشی این کشور قادر خواهند بود تا در سال 2016، برای خدمت به عنوان پیاده نظام و یا سواره نظام اقدام کنند.
با این حال برخی از کارشناسان نظامی می گویند که زنان از قدرت بدنی لازم برای خدمت در چنین مشاغلی برخوردار نیستند.
منابع انگلیسی می گویند که یکی از آزمون های عضویت در گردان پیاده نظام، طی مسافت 10 کیلومتری، زیر دو ساعت و حمل 25 کیلوگرم بار است. این در حالی است که بر اساس تحقیقات به عمل آمده از سوی ارتش انگلیس، تنها کمتر از 5 درصد از زنان ارتشی قادر خواهند بود تا این آزمون ها را سپری کنند.
علاوه بر این، از جمله آزمایش های آمادگی جسمانی نظامیان مرد برای حضور در خطوط مقدم، توان حمل یک نظامی دیگر در مسافتی به طول 200 متر است و منتقدین می گویند قرار دادن یک نظامی زن در وضعیتی که ممکن است مجبور شود یک نظامی زخمی دیگر را که دو برابر وزن وی است، حمل کند، دیوانگی است، البته این نظامیان از این اصلاحات در ارتش به طور علنی حمایت کرده اند.
ژنرال پاتریک کوردینگلی،‌ فرمانده سابق تیپ زرهی هفتم ارتش انگلیس پیشتر هشدار داده بود آزادی حضور زنان در میدان جنگ به خاطر دشواری های عملی «قابل توجهی» که برای استقرار آنها در خطوط مقدم به همراه دارد، یک اشتباه است.
زنان نظامی انگلیس پیشتر در مشاغلی همچون خدمات درمانی و یا به عنوان کارشناس خنثی سازی بمب در خط مقدم ایفای نقش کرده اند؛ اما تاکنون قادر به مبارزه در میدان جنگ به عنوان پیاده نظام نبوده اند.
پیش از این دولت آمریکا نیز در دسامبر سال گذشته در اقدامی مشابه، منع حضور زنان در مشاغل رزمی را لغو کرد.
دیوید کامرون و مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس برای شرکت در نشست دو روزه کشورهای عضو ناتو به ورشو سفر کرده اند. 
هدف این نشست تقویت قدرت بازدارندگی و دفاعی این ائتلاف نظامی و همچنین افزایش ثبات در خارج از مرزهای ناتو عنوان شده است.
دولت انگلیس همچنین در این نشست اعلام کرد که صدها تن از نیروهای نظامی‌اش را در چارچوب ناتو و در واکنش به آنچه تهدیدات روسیه خواند به کشورهای استونی و لهستان واقع در شرق اروپا اعزام می‌کند.
دیوید کامرون قبل از حضور در نشست ناتو، به خبرنگاران گفت که این نشست یک شانس دیگر برای اعلام حمایت قوی خودمان از اوکراین و سایر متحدانمان در شرق اروپا با هدف بازداشتن روسیه از تجاوز است.
وی همچنین عنوان کرد که اعزام نیروهای انگلیسی به شرق اروپا، شاهد دیگر از پیشگامی انگلیس در ناتو بشمار می آید.
مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس نیز پیشتر مدعی شد که اعزام این نیروها به کشورها حوزه دریای بالتیک، اقدامی بازدارنده در مقابل تجاوزهای روسیه و نیز اطمینان خاطر به متحدان شرق اروپای ناتو شمرده می شود.
دیوید کامرون، در حالی در نشست یادشده حضور پیدا کرده است که کمتر از دو ماه دیگر نخست وزیر انگلیس نخواهد بود. 
وی پس از اعلام نتیجه همه پرسی برگزیت در 24 ژوئن ماه گذشته و رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، از مقام خود کناره گیری کرد.
منبع: ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین