کد خبر: ۳۸۰۳۷۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

افزایش خشونت‌ها در مالزی /بازار محافظان شخصی سکه می‌شود

افزایش خشونت های اجتماعی در مالزی طی ماه های اخیر باعث شد رسانه های این کشور توجه ویژه ای به میزان دستمزد اشرار و کسانی که برای قتل دیگران به کار گرفته می شوند، بیاندازد.
آفتاب‌‌نیوز :
مالزی از نخستین ماه های سال جاری میلادی شاهد برخی خشونت های اجتماعی بود که دامنه متفاوت آن از آتش گشودن به سوی یک فرد تا قتل حرفه ای یک شخصیت برجسته گزارش شده است. 

افزایش خشونت ها در مالزی که باعث مرگ و یا مصدومیت افراد شده در دو هفته گذشته در مقایسه با ماه های پیش افزایش قابلی توجهی داشته است. 

تارنمای روزنامه 'مالای میل' رئز شنبه به این موضوع پرداخت و 'کو آح سی' معاون پیشین پلیس ایالت 'سلانگور' مالزی در اظهاراتی مرتبط با به خدمت گرفتن افرادی جهت به قتل رساندن دیگران، گفت که این موضوع به هدف مورد نظر بستگی دارد. 

وی گفت: باندهای اجرای جنایت می توانند حرفه ای و یا مبتدی باشند که البته هر دو بی رحم هستند. هر دو نوع قاتل می توانند کار خود را به پایان برسانند. تفاوت در روشی هایی است که ماموریت خود را انجام می دهند. 

معاون پیشین پلیس ایالت 'سلانگور' در ادامه تصریح کرد که در دهه 1990 قاتلان حرفه ای در مالزی با هزینه حدود 100 هزار رینگیت (حدود 25 هزار دلار) به ازای هر قتل به خدمت گرفته می شدند، در حالی که بهای قاتلان مبتدی حدود پنج هزار رینیگیت (یکهزار و 250 دلار) بود. 

وی افزود: قاتلان حرفه ای بسیار حرفه ای عمل می کنند و این ضمانت وجود دارد که تنها افراد مشخصی مورد هدف واقع شوند، اما قاتلان مبتدی که به صورت عادی روش های آشفته ای دارند، کار خود را با سرعت انجام می دهند و همواره افراد بی گناه نیز قربانی فعالیت آنها می شوند. 

این مقام پیشین پلیس مالزی با اشاره به یکی از حوادثی که هفته گذشته در این کشور رخ داده است، وجود همدست را یکی از نشانه های حرفه ای بودن این قبیل افراد دانست. 

وی در ادامه در خصوص نحوه پرداخت دستمزد به قاتلان، گفت قاتلان معمولا 30 درصد از وجه را در ابتدا و بقیه را پس از انجام موفقیت آمیز ماموریت خود دریافت می کردند. 

'کو آح سی' از دیگر خصوصیات افراد مبتدی را تمایل آنها به افشای نام کسانی دانست که آنها را به خدمت گرفته اند و گفت این افراد با وجود دریافت پول برای ساکت ماندن، هنگام بازداشت هویت طراحان را نیز فاش می کنند. 

وی افزود: این قبیل افراد از طریق دهان به دهان معرفی می شوند و کتابچه ای برای اینکه قاتلان توسط دیگران مشاهده شوند، وجود ندارد. کسانی که به این قبیل قاتلان نیازمند هستند، می دانند آنها را در هر کجا بیابند. 

شبکه خبری 'آسیا وان' نیز روز شنبه در گزارشی ضمن پرداختن به این خبر نوشت که امروزه در مالزی بهای به خدمت گرفتن یک قاتل حدود یکهزار و 700 دلار و هزینه تهیه هفت تیر در بازار سیاه حدود 500 دلار است. بهای هر گلوله نیز کمتر از 50 سنت است که از بهای آب معدنی کمتر است. 
این گزارش همچنین به نقل از منابعی که نامشان ذکر نشده است، بیشتر این قاتلان را اندونزیایی، فیلیپینی، افراد محلی و معتادان مواد مخدر ذکر کرد.

شرایط اجتماعی در مالزی طی ماه های اخیر و انجام برخی قتل ها و حوادث خشونت آمیز به گونه ای شده است که به نوشته تارنمای 'مالایی میل'، تقاضای داخلی برای محافظان مسلح افزایش یافته است.

'مصطفی علی' رئیس انجمن خدمات محافظان در مالزی، گفت انتظار می رود تقاضای شرکت های امنیتی برای آموزش غیرنظامی و تقاضا محافظ افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، وی اعلام کرد هزینه استخدام یک محافظ شخصی مسلح از شرکت های امنیتی در ماه بین 8 هزار تا 10 هزار رینگیت (دو هزار تا دو هزار و 500 دلار) است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین