کد خبر: ۳۸۰۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

2 برادر، 2 طلا، یک آسیا!

کسب 2 مدال طلای کشتی آزاد نوجوانان آسیا توسط 2 برادر جویباری که در روز نخست این مسابقات بدست آمد از اتفاقات جالب توجه در ورزش ایران محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران با گذشت 2 روز از رقابت‌های قهرمانی آسیا در 4 وزن برگزار شده موفق به کسب 3 مدال طلا و یک عنوان پنجمی شده است.

سید ابوالفضل و سید مهدی هاشمی به همراه محمدرضا مرادیانی موفق به کسب مدال طلا شدند و سجاد غلامی نیز به عنوان پنجمی بسنده کرد.

کسب این 3 مدال طلا در حالی اتفاق افتاد که برادران هاشمی در روز نخست این رقابت‌ها موفق شدند در اوزان 85 و 100 کیلوگرم بر سکوی نخست آسیا قرار گیرند. این دو برادر جویباری که زیر نظر حسین نقیبی مربی سازنده مازندرانی به تمرین می‌پردازند، در صورت توجه بیشتر می‌توانند آینده کشتی ایران را تامین کنند.

به گزارش ایسنا، برادران هاشمی بسیار فنی و پرقدرت بر روی تشک مبارزه حاضر می شوند و به اذعان بسیاری از کارشناسان استعداد زیادی در فراگیری کشتی دارند.

اصغر ثمربخش رییس هییت کشتی مازندران در گفتگو با ایسنا، با اشاره به استعداد و توانایی بالای این دو کشتی گیر اظهار کرد: باید بگویم برادران هاشمی واقعا از استعدادهای ناب کشتی مازندران هستند که در صورت توجه بیشتر و حل برخی مشکلات که با آن دست به گریبانند می توانند از چهره‌های شاخص کشتی جهان شوند.

وی افزود:امیدوارم مسئولان فدراسیون کشتی حمایت‌های خوبی از این دو برادر داشته باشند و بتوانند مشکلات آن‌ها را حل کنند تا بدون دغدغه و استرس به کشتی ادامه دهند. مهمترین دغدغه ما در قبال این 2 کشتی‌گیر این است که مانند بسیاری دیگر از کشتی‌گیران مستعد با بی توجهی مواجه نشوند و از دنیای حرفه‌ای فاصله نگیرند. امیدوارم مسئولان استانی نیز به وظایف خود در قبال چنین استعدادهایی به معنای واقعی عمل کنند.

برادران هاشمی در جریان رقابت های قهرمانی آسیا توانستند با برتری مقتدرانه مقابل حریفان خود به مدال طلای قاره کهن دست پیدا کنند و بار دیگر نام خطه استعداد پرور جویبار را بر سر زبان ها بیندازند.

سید ابوالفضل هاشمی نماینده وزن 85 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در دور نخست مقابل  لخاگوا اوچیر از مغولستان با نتیجه  9-0 به برتری رسید. وی در دور دوم با حساب 8-1  تاکوما اوتسو از ژاپن را مغلوب کرد. هاشمی در کشتی نیمه نهایی مقابل ساندیپ سایون میتل از هندوستان با حساب 7-0 به پیروزی رسید و فینالیست شد. وی در مسابقه پایانی نیز با نتیجه 6-2 دیگر کشتی گیر هندی را شکست داد و صاحب گردن‌ آویز طلا شد.

در وزن 100 کیلوگرم کشتی آزاد نیز سید مهدی هاشمی در دور نخست مقابل ویکا ویکی از هندوستان با نتیجه  2-0 به برتری دست یافت. وی در دور بعد موفق شد گانباتار از مغولستان را 10-صفر شکست دهد. او در مرحله بعد نیز موفق شد با حساب 10 -صفر فرخود تشیبایف از قرقیزستان را شکست دهد و به فینال رسید. کشتی گیر سنگین وزن ایران در مسابقه پایانی  با نتیجه 4-2  علیشر یرگالی از قزاقستان را با شکست بدرقه کرد و به مدال طلا رسید.
2 برادر، 2 طلا، یک آسیا!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین