کد خبر: ۳۸۰۵۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲

ارسال پیامک به متقاضیان پرداخت قسطی جریمه سربازی

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: پیامک‌های تعیین تکلیف برای متقاضیان پرداخت قسطی جریمه ریال سربازی از فردا ارسال خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از صبح دوشنبه پیامک‌های تعیین تکلیف برای متقاضیان پرداخت قسطی جریمه ریالی سربازی برایشان ارسال خواهد شد و براین اساس این افراد با معرفی به بانک، مراحل دریافت وام را طی خواهند کرد.

وی با اشاره به تمدید مهلت زمان ثبت‌نام برای معافیت از سربازی با پرداخت جریمه ریالی در سال جاری اظهار کرد: بنابر تصمیمات اتخاذ شده مهلت پرداخت جریمه ریالی تا 15 مردادماه امسال تمدید شده و از این رو افرادی که در موعد قبلی موفق به ثبت‌نام نشده بودند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس 10+ برای این طرح ثبت‌نام کنند البته متقاضیان توجه داشته باشند که باید تا پایان سال 95 حداقل 8 سال غیبت مداوم از سربازی داشته باشند.

جانشین رییس سازمان وظیفه ناجا با بیان اینکه بیش از 30 هزار نفر برای بهره‌مندی از جریمه سربازی ریالی ثبت نام کرده‌اند، گفت: تاکنون وضعیت 18 هزار نفر بررسی شده و برای اغلب این افراد نیز پیامک تعیین تکلیف صادر شده است، اما با توجه به اینکه نحوه جریمه ریالی سربازی به شکل اقساطی به تازگی تعیین شده است، از این رو پیامک تعیین تکلیف برای این افراد نیز از فردا ارسال خواهد شد.

به گفته کریمی سازمان وظیفه عمومی ناجا در تلاش است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به صدور کارت معافیت متقاضیان اقدام کند.

چندی پیش سردار موسی کمالی، جانشین اداره سرمایه های انسانی ستادکل نیروهای مسلح در گفت وگو با ایسنا درباره شرایط پرداخت جریمه ریالی سربازی به صورت اقساطی گفته بود:  متقاضیان پرداخت قسطی جریمه سربازی ابتدا باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و در آنجا اعلام کنند که می‌خواهند جریمه خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند. پس از ثبت درخواست این افراد، سازمان وظیفه عمومی همچون دیگر متقاضیان اقدام به بررسی مدارک و مستندات این افراد کرده و در صورتی که واجد شرایط باشند مبلغ جریمه را با توجه به سنوات غیبت، مدرک تحصیلی، وضعیت تأهل و تعداد اولاد اعلام خواهد کرد.

کمالی با بیان اینکه پس از تعیین میزان جریمه، سازمان وظیفه عمومی متقاضیان را به یکی از بانک‌های عامل که در حال حاضر بانک انصار و قوامین هستند، معرفی می‌کند، گفت: پس از مراجعه این افراد به بانک عامل برای آنان تشکیل پرونده داده شده و ضمانت‌های لازم از متقاضیان دریافت می‌شود.متقاضیان ابتدا باید حداقل یک سوم جریمه ریالی خود را پرداخت کنند و پس از آن وام بانکی با کارمزد 4 درصد به این افراد تعلق گرفته و مشمولان غایب موظفند طی 36 ماه اقساط خود را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: پس از طی این روند بانک عامل مجدداً‌ نامه‌ای را به سازمان وظیفه عمومی ناجا ارسال کرده و بر اساس آن کارت معافیت موقت با اعتبار 36 ماهه برای فرد متقاضی صادر خواهد شد و پس از 36 ماه که متقاضی اقدام به تصفیه وام خود کند بانک مجدداً در نامه‌ای به سازمان وظیفه عمومی این موضوع را اعلام کرده و نسبت به دائمی شدن کارت معافیت موقت اقدام خواهد شد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره افرادی که پس از دریافت کارت موقت اقدام به پرداخت اقساط خود نکنند به ایسنا،‌ گفت: درباره این افراد علاوه بر اینکه بانک تضمین‌ها را به اجرا می‌گذارد موضوع به سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز اطلاع داده شده و سازمان پس از چهار ماه اعتبار کارت موقت معافیت را ساقط می‌کند و فرد مذکور نیز همچون دیگر سربازان غایب و فراری باید به سربازی برود.

کمالی درباره اینکه ممکن است بانک‌های دیگری نیز به این روند اضافه شوند، گفت: فعلاً دو بانک انصار و قوامین به عنوان بانک عامل شناخته شده‌اند اما بانک‌های دیگری که داوطلب هستند می‌توانند برای این منظور اقدام کنند.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، ادامه داد: سازمان وظیفه عمومی موظف شده تا در اسرع وقت در همکاری با بانک‌ها این شرایط را ایجاد کند و به زودی پرداخت ریالی جریمه سربازی آغاز خواهد شد.

کمالی درباره آن دسته از افرادی که ممکن است مبلغ یک سوم ابتدایی جریمه را نیز نداشته باشند،‌ گفت: پرداخت یک سوم از مبلغ کل جریمه الزامی است و تغییر نخواهد کرد.

وی درباره اینکه آیا می‌توان مبلغ اولیه را افزایش داد یا تعداد اقساط را کم کرد به ایسنا گفت: اینها جزو موضوعات توافقی است و بین فرد و بانک انجام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
0
0
مگر سرباز غایبی که 35 سالشه ... خورده که بس از تحمل 18 سال محرومیت و محدودیت و فشار 25 میلیون تومن بده ؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
این جرایم مازاد (ده درصد )هم عین نزول خوریه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
سلام متاهلم و دوتا فرزند دارم مساله ای نیست دولت بیاد خرج زندگی و زن و بچه ها را بده ماهی یک و نیم میلیون تومن بده ما هم بریم سربازی چشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
جریمه فوق فوقش میشه 5 میلیون تومن بیشتر از این این کارت ارز ش نداره !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین