کد خبر: ۳۸۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۲

تلاش اروپای ها برای احیای قانون اساسی واحد

آفتاب‌‌نیوز :   به نوشته روزنامه آلمانی تاگس اشپیگل،ژاک شیراک رئیس جمهوری فرانسه در سخنان خود به مناسبت آغاز سال جدید میلادی خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده اتحادیه اروپا باید تلاشهای مجدانه ای صورت گیرد.

مقامات هلندی نیز به تازگی در دیدار با "اورزلا پلاسنیک " وزیر امور خارجه اتریش که کشورش از آغاز سال جدید میلادی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفته است،خاطرنشان کردند که "قانون اساسی واحد" برای ما مرده است.

تاگس اشپیگل افزود:کارشناسان قانون اساسی واحد در پارلمان بر این عقیده هستند که باید پیش نویس جدیدی از قانون اساسی تهیه و تنظیم شود. آنها همچنین انجام رایزنی های لازم و برگزاری پاره ای نشست ها و گفتگوها در این زمینه را نیز موثر خواندند.

"جو لاینن" نماینده سوسیال دمکرات پارلمان اروپا در این زمینه اظهار داشت:عدم موفقیت قانون اساسی واحد در دو کشور فرانسه و هلند ناآگاهی مردم از مفاد این قانون اساسی است.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت:فرانسه انتخابات ریاست جمهوری و هلند انتخابات پارلمانی را در پیش دارند.این در حالی است که این دو کشور باید تکلیف قانون اساسی واحد را تا آن زمان مشخص کنند.

پیش از این، وزیر امور خارجه لهستان در نامه ای به رئیس دوره ای اتحادیه اروپا از این کشور خواست تا دلایل شکست قانون اساسی واحد اروپا را بررسی کند.

"استفان ملر" وزیر امور خارجه لهستان در نامه ای خطاب به رئیس دوره ای اتحادیه اروپا نوشت: اتریش باید با بررسی دلایل شکست قانون اساسی در برخی از کشورهای اروپایی و مخالفت احتمالی سایر کشورها راهکار مناسبی را برای حل این موضوع پیدا کند.

از میان 25 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها 13 کشور به اجرای قانون اساسی واحد رای مثبت داده اند . این در حالی است که این قانون اساسی برای به اجرا درآمدن نیاز به تصویب تمامی کشورهای عضو دارد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین