کد خبر: ۳۸۰۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲

صدور حکم قضایی برای صاحب یک باغ وحش غیر مجاز در خمینی شهر/ حیوانات تحویل محیط زیست می شوند

مراجع قضایی صاحب یک باغ وحش غیر مجاز در خمینی شهر را به جریمه نقدی و بازگرداندن وحوش به طبیعت محکوم کردند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش میزان،سال گذشته باغ وحشی غیر مجاز شامل حدود ۱۰۰ قطعه پرنده و شماری پستاندار وحشی حمایت شده دریکی از باغ های خمینی شهر کشف شد.

در پی این کشف و پیگیری قانونی اداره حفاظت محیط زیست، صاحب این باغ وحش در دادگاه به جریمه نقدی و استرداد حیوانات محکوم شد در حالی که متولیان محیط زیست استان اصفهان خواهان مجازاتی سخت تر برای این فرد هستند.

بر اساس همین گزارش، نداشتن تسلط صاحب این باغ وحش به ویژگی های تک تک این گونه ها و همچنین رعایت نکردن اصول فنی در راه اندازی این مکان و نداشتن مجوز از اداره حفاظت محیط زیست برای باغ وحش از دیگر دلایل شکایت این اداره از این متخلف است.

برآورد ضرر و زیان وارده از جانب این شخص به محیط زیست حدود یک میلیارد تومان است در حالی که گفته شده حدود نیمی از این پرندگان و پستانداران به دلیل نبود مکان مناسب؛ همچنان در این باغ وحش نگهداری می شوند.

خردادماه سال گذشته خبر کشف یک مجموعه بزرگ از انواع پرندگان و پستانداران شامل پرندگان آبزی مانند قو، پلیکان، انواع مرغابی وحشی، عقاب طلایی، جغد، کبک، باقرقره و پستاندارانی مانند آهو و میمون در یکی از باغ های خمینی شهر منتشرو صاحب این باغ وحش غیر مجاز تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین