کد خبر: ۳۸۰۷۶۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی در برج «سلمان» مشهد

برج سلمان مشهد در آتش سوخت/تخلیه کامل برج/انتقال یک مصدوم به بیمارستان/تکذیب انفجار خودرو+ تصاویر

برج سلمان مشهد ساعاتی پیش به علتی نامعلوم در آتش سوخت.در حال حاضر آتش‌نشانان در محل حادثه مشغول اطفا حریق هستند، چراغ‌های این خیابان خاموش شده و امداد گاز اقدام به قطعی گاز این خیابان کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : برج سلمان مشهد ساعاتی پیش به علتی نامعلوم در آتش فرو رفت. آتش همچنین به سرعت در حال پیشروی است.هم اکنون بیش از 50 آتش‌نشان در محل در حال عملیات اطفا هستند.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز، شهردار مشهد و برخی دیگر از مسؤولین خود را به محل حادثه رسانده‌اند تا از نزدیک بر روند اطفای حریق نظارت داشته باشند.

براساس گزارش فارس، آتش نشانی از مردم خواست تا مسیرهای منتهی به این برج را تخلیه کنند تا روند عملیات اطفای حریق با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: حدود ۳۵ نفر از امدادگران هلال احمر خراسان رضوی در محل آتش سوزی برج سلمان مشهد حاضر شدند.

سید مجتبی احمدی در گفت‌وگو با تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در پی بروز آتش سوزی گسترده در برج سلمان مشهد تعداد 35 نفر از امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان و معاونان امداد و نجات و جوانان و مسئول عملیات امدادی و رئیس شعبه هلال احمر مشهد به منطقه حادثه برای پشتیبانی اعزام شدند. ضمن اینکه تعداد 6 خودروی آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانسی، یک دستگاه تانکر آب برای اطفای حریق، یک خودروی آنست (سگ زنده یاب) و یک خودروی کمکدار به منطقه برج سلمان اعزام شدند تا در صورت تخریب بیشتر و آوار و هرگونه پشتیبانی بیشتر امدادرسانی شود.

3 طبقه از برج سلمان هنوز دچار حریق است/ هیچ انفجار خودرویی نداشته‌ایم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد هم گفت: در حال حاضر سه طبقه از برج تجاری سلمان هنوز دچار حریق است.حسن جعفری در گفت‌وگو با  ایسنا، عنوان کرد: در حال حاضر حریق این برج مهار شده، اما آتش‌سوزی به طور کامل اطفا نشده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات کاوش هنوز ادامه دارد، ادامه داد: به طور تقریبی 40 خودروی آتش‌نشانی و بیش از 100 آتش‌نشان در محل حادثه حاضر و مشغول انجام عملیات هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با تکذیب این خبر که آتش‌سوزی به پارکینگ سرایت کرده و منجر به انفجار خودرو شده است، اظهار کرد: هیچ انفجار خودرویی در محل حادثه صورت نگرفته است.شهردار مشهد نیز از محل حادثه بازدید کرده و ستاد بحران نیز برای حادثه تشکیل شده است.متاسفانه هنوز ازدحام جمعیت در این محل مشاهده می‌شود.

علت آتش‌سوزی اتصال شبکه برق بود

فرمانده انتظامی خراسان رضوی هم با تکذیب هرگونه بمب‌گذاری در برج 17 طبقه سلمان، علت آتش‌سوزی را اتصال شبکه برق این برج اعلام کرد.بهمن امیری مقدم دقایقی پیش در گفت‌وگو با  فارس با بیان اینکه به هیچ‌وجه بمب‌گذاری در برج سلمان رخ نداده است، گفت: این مساله صرفا یک شایعه است و بنا بر گزارش‌های واصله آتش نشانی علت حریق گسترده در برج سلمان اتصالی شبکه برق این برج بوده است.

وی با بیان اینکه شروع آتش سوزی به گونه‌ای بوده که مردم متوجه گسترش آتش در طبقات بالایی برج نشده بودند، افزود: به همین علت در تخلیه برج کمی تعلل صورت گرفته اما در حال حاضر برج کاملا تخلیه شده است.

مورد محبوسی در برج سلمان گزارش نشده است/انتقال یک مصدوم به بیمارستان از حادثه برج سلمان در مشهد

مدير حوادث و فوريت‌هاي پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد از انتقال یک مصدوم در حادثه آتش‌سوزی برج سلمان به بیمارستان خبر داد.

رضا وفایی‌نژاد در گفت‌وگو با  ایسنا، اظهار کرد: همچنین سه یا چهار نفر دیگر در آمبولانس‌‎های محل حادثه توسط تکنسین‌ها در حال درمان هستند.

همچنین معاون خدمات شهری و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: از سرایت آتش‌سوزی به دیگر ساختمان‌ها و منازل مسکونی جلوگیری شده و تا نیم ساعت دیگر، آتش‌سوزی به طور کامل اطفا می‌شود.

خلیل‌الله کاظمی در گفت‌وگوی خبری در شبکه خراسان رضوی، اظهار کرد: در حال حاضر تنها ضلع شرقی برج سلمان دچار آتش شده و خوشبختانه از سرایت آتش به دیگر ساختمان‌ها و منازل مسکونی جلوگیری شده است. احتمال دارد اطفاء حریق نیم ساعت تا 45 دقیقه دیگر ادامه داشته باشد.تاکنون هیچ مورد محبوسی از شهروندان در این برج گزارش نشده است. برج سلمان به علت ارتفاع آن و جنس نمای آن، قدرت آتش‌گیری بسیار بالایی داشت و از سه جهت دچار آتش‌سوزی شد.

آتش در حال پیشروی به سراسر برج سلمان مشهد است

یک کارشناس روابط عمومی سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد هم از پیشروی آتش در برج سلمان و تخلیه کامل برج خبر داد. جلایی دقایقی پیش در گفت و گو  با  فارس در خصوص آتش سوزی برج سلمان گفت: این حریق که از ساعت 20:30 دقیقه امشب آغاز شده تاکنون مهار نشده و آتش در حال پیشروی است.وی با بیان اینکه تمام برج 17 طبقه سلمان در آتش می سوزد از اعزام کلیه نیروهای امدادی و آتش نشانی و نجات و مسؤولین شهر به محل حادثه خبر داد.

کارشناس روابط عمومی آتش نشانی مشهد با تاکید بر اینکه برج به طور کامل تخلیه شده و منطقه اطراف آن برای جلوگیری از سرایت آتش حصارکشی شده است، گفت: هنوز کسی موفق به ورود به برج نشده و امکان سرایت آتش به ساختمانهای اطراف وجود دارد.

آتش سوزی برج سلمان واقع در خیابان راهنمایی مشهد به قدری است که از دورترین خیابانها نیز با چشم غیرمسلح قابل رویت است.

به گفته شاهدان حادثه پیش از زبانه کشیدن آتش، صدای انفجار مردم را از برج فراری داده بود.گفتنی است بر اثر سرایت آتش به پارکینگ مجتمع سلمان مشهد صدای انفجار خودروها به گوش می رسد. 

به دنبال گستردگی حریق برج سلمان، شهردار مشهد محل حادثه را ترک کرد تا در ستاد بحران شهرداری حضور یابد.

حریق برج سلمان اطفا شد/ تشریح کامل جزئیات حادثه آتش‌سوزی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از اطفاء کامل حریق برج سلمان در مشهد خبر داد.حسن جعفری در گفت‌وگوی تلفنی با صدا و سیمای خراسان رضوی، اظهار کرد: این حادثه حدود ساعت هشت شب آغاز شد و لحظاتی قبل به طور کامل خاموش شد.

وی افزود: حریق از تراس تابستانی در طبقه‌های بالای برج آغاز شد و چون جنس نمای ساختمان از کامپوزیت بود و ضد حریق نیز نبود، این آتش‌سوزی به سرعت به تمام نمای برج سرایت کرد.در ابتدا نیروهای آتش‌نشانی اقدام به تخلیه اضطراری ساختمان کرده و به همین دلیل خوشبختانه تلفات شهروندی در این حادثه وجود نداشت. در حال حاضر بعد از اطفاء حریق، نیروهای امدادی، کاوش‌های داخلی را شروع کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد با بیان اینکه انفجارات، سقوط از ارتفاع و فعالیت های خرابکارانه همه شایعه بوده است، گفت: از عمده مشکلات در این حادثه تجمع بیش از حد مردم و ایجاد ترافیک شدید بود که باعث شد نیروهای بعدی دیرتر به محل حادقه برسند. علت حادثه همچنان در دست بررسی است اما موضوع خاصی برای ایجاد آن گزارش نشده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
دل ریش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
2
صد حیف که سوخت..
صد شکر که کسی نسوخت..
دل ریش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
1
صد حیف که سوخت..
صد شکر که کسی نسوخت..
سقراط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
بنظر من این آتش سوزیها عمدیه و توسط خود مالکین انجام میشه. کاسبی کساده، آتیش میزنن به مالشون تا از بیمه خسارت بگیرن. بشینید کمی سریالهای پوآرو و شرلوک هلمز ببینید می فهمید چی به چیه!
ایرانی
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
1
سلام
تا کی بایستی از کنار آتش سوزی های غیرعادی اخیر در کشورمان به سادگی گذشت متحد همراه با دولت خدمتگزار نگذاریم دشمنان به نیات پلیدشان نایل گردند.
ایرانی
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
سلام
تا کی بایستی از کنار آتش سوزی های غیرعادی اخیر در کشورمان به سادگی گذشت و آن را اتفاقی معرفی کرد؟
آ
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین