کد خبر: ۳۸۰۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
رییس اداره محیط زیست شهر تهران اعلام کرد

مناطق دارای بیشترین آلودگی صوتی پایتخت

آفتاب‌‌نیوز : رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه آلودگی صوتی یکی از دغدغه‌های اصلی کلان شهرها است، گفت: بر اساس آخرین پایش های انجام شده به طور میانگین در تهران 5دسی بل بیشتر از حد استاندارد، آلودگی صوتی وجود دارد.

محمد حسین بازگیر در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: ازجمله عوامل ایجاد آلودگی صوتی منابع متحرکی چون حمل و نقل عمومی، خودروهای سواری، موتورسیکلت ها، حمل ونقل هوایی و منابع ثابتی چون نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، فرودگاه‌ها و پایانه‌های حمل و نقل هستند.

وی همچنین در ادامه عواملی مانند واحدهای تخلیه بار و زباله، وسایل برقی و الکتریکی و مکان‌های تفریحی را منابع متفرقه ای دانست که در ایجاد آلودگی صوتی تأثیرگذارند.

بازگیر با اشاره به حد استاندارد صوت در مکان های گوناگون گفت: در مکان‌های مسکونی در روز 55 و در شب 65 دسی بل و در مکان هایی که هم مسکونی هستند و هم صنعتی در روز 70 و در شب 60 دسی بل حد استاندارد آلودگی صوتی است؛ این در حالی است که به طور میانگین در تهران 5دسی بل بیشتر از حد استاندارد، آلودگی صوتی وجود دارد و در مناطق پرتراکم مانند منطقه های 6 ،12 و 21 بیشتر از سایر نقاط شهر آلودگی صوتی وجود دارد.

وی ادامه داد: آلودگی صوتی بر سلامت جسمی و روحی افراد تاثیر نامطلوب می‌گذارد و می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به شنوایی انسان وارد کند، همچنین آلودگی صوتی اثراتی منفی بر روند رشد گیاهان و جانوران دارد.

شناسایی نهادهای تولید کننده آلودگی صوتی در پایتخت

بازگیر بیان کرد: اداره محیط زیست واحدهایی مانند نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و کارخانه‌هایی که آلودگی صوتی بیش از حد مجاز ایجاد می‌کنند را شناسایی می‌کند و به آنها مهلت می‌دهد که این مشکل را رفع کنند، در غیر این صورت این واحدها را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران، چینش درست شهر و امکانات شهری، رفع گره‌های ترافیکی و ایجاد فضای سبز را از جمله اقدامات موثر درکاهش آلودگی صوتی دانست و گفت: گارگاه‌ها و نیروگاه‌هایی که آلودگی صوتی تولید می‌کنند ملزم هستند که برای ژنراتورها و دستگاه‌های خود پوشش درست کرده و دور آنها اتاقک بزنند.

وی با بیان اینکه فرودگاه ها نیز عوامل دیگر آلودگی صوتی در شهر تهران هستند، گفت: مسیر رفت و آمد هواپیماها در سطح شهر مشخص هستند پس باید درساخت و سازهای شهری، این مسیرها مورد توجه قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین