کد خبر: ۳۸۱۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

تصاویر/ یک شورش با 23‌کشته و دههانفر زخمی

در ناآرامی‌ها و درگیری میان ارتش هند و معترضان کشمیر که خواستار استقلال هستند، دستکم 23 نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
در مراسم تشییع‌ جنازه «برهان وانی» فرمانده ارشد حزب المجاهدین که طی یک درگیری در جنوب کشمیر کشته شده بود، نظامیان هندی به سمت معترضان کشمیری تیراندازی کردند و دستکم 23 نفر جان خود را از دست دادند.

شبکه الجزیره گزارش کرد، صحنه‌های ضرب و شتم در بخش‌هایی از منطقه کشمیر بعد از آن پدیدار شد که نیروهای نظامی هند به سمت هزاران معترض تیراندازی کردند و 23 نفر را کشتند و تعداد زیادی دیگر را زخمی کردند.

مأموران پلیس می‌گویند که یک نفر روز یکشنبه (دیروز) در حالی کشته شد که صدها نفر با نظامیان هندوستان در شهر جنوبی «پولواما» درگیر شدند و 6 غیرنظامی که در اعتراضات روز شنبه معترضان با نیروهای نظامی زخمی شده‌ بودند نیز جان خود را از دست دادند. 8 نفر از معترضان نیز روز شنبه جان خود را از دست دادند.

دهها هزار نفر از معترضان روز شنبه با حکومت نظامی در بخش‌هایی از کشمیر به مقابله پرداختند تا با برهان وانی که نماد مقاومت کشمیری‌ها است، بیعت کند که در نتیجه این اقدام آنها، درگیری‌هایی بین معترضان و شبه‌نظامیان کشمیر به وجود آمد.

برهان وانی به همراه دو تن دیگر از مبارزان کشمیری روز جمعه هفته گذشته در روستای «بوندورا» 85 کیلومتری جنوب «سریناگار» مورد اصابت گلوله نیروهای امنیتی و پلیس قرار گرفتند و جان خود را از دست دادند و همین مسئله موجب به راه افتادن راهپیمایی‌های گسترده شد.

طبق این گزارش، در نتیجه اعتراضات خیابانی، درگیری‌هایی در سریناگار به راه افتاد که در نتیجه به کشته شدن 23 نفر و زخمی شدن دهها نفر دیگر منجر شد. وانی که بیست و چند سال بیشتر نداشت در پنج سال گذشته به چهره مقاومت کشمیر تبدیل شده بود.

مردم کشمیر مدتها است که از حضور هند خشمگین هستند و خواستار استقلال کشمیر یا ادغام با پاکستان هستند. بیش از 68 هزار نفر در ناآرامی‌ها و درگیری‌های میان ارتش هند و معترضان کشمیر جان خود را از دست داده‌اند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین