کد خبر: ۳۸۱۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

حکم اعضای شورای بازبینی فیلم‌ها رسمی شد

اعضای "شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی "توسط دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شدند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از اعضای پیشین شورا احکام جدید شورا را صادر کرد.

به استناد تبصره ماده شش آیین‌نامه نظارت بر نمایش فیلم،اسلاید، ویدیو، صدور پروانه نمایش آنها،مصوب جلسه 19 مرداد ماه 82 هیات وزیران و بنا به پیشنهاد رییس سازمان سینمایی به موجب این احکام؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی (رییس سازمان تبلیغات اسلامی)،رسول صدر عاملی(نویسنده،کارگردان و تهیه کننده سینما)،محمدرضا جعفری‌جلوه (مدیر شبکه دوم سیما و معاون سابق سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجت السلام والمسلمین طه‌مرقاتی(استاد دانشگاه و کارشناس فرهنگی)،عماد افروغ(استاد دانشگاه)،شهاب اسفندیاری(استاد دانشگاه و رییس دانشکده سینما تاتر)،مجید رضا بالا(فیلمنامه نویس و کارشناس فرهنگی و سینمایی)،حسین کرمی(کارشناس فرهنگی و سینمایی و مدیر شبکه نمایش،نسیم و رییس مرکز نمایشی سیما) و فرشته طائرپور (تهیه‌کننده سینما) به عنوان اعضای جدید شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی منصوب شدند.

حجت‌الله ایوبی شامگاه 21 تیر ماه در حاشیه‌ی برنامه‌ای که در مدرسه ملی سینما برگزار شد از تغییر بیشتر اعضای شورای پروانه نمایش خبرداده بود و گفته بود: این تغییرات به حواشی و مسائل اخیر مربوط نیست.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا و ایلنا درباره تغییر اعضای شورای پروانه نمایش این سازمان، شائبه‌ تغییر اعضا به دلیل حواشی فیلم «ارادتمند، بهاره، نازنین، تینا» را رد کرده و توضیح داده بود: برنامه این تغییر را از جشنواره فیلم فجر سال گذشته در نظر داشتیم و این تغییرات محدود به یک یا دو نفر نخواهد بود.

ایوبی با بیان این که خبر قطعی اسامی اعضای جدید فردا (امروز) اعلام خواهد شد، مطرح کرده بود: این تغییرات علت خاصی ندارد و ارتباطی به اظهارنظر برخی از اعضا درباره فیلم عبدالرضا کاهانی ندارد بلکه ما به گردش نخبگان اعتقاد داریم. پیشنهاد این تغییرات هم از جانب من بوده که از زمان جشنواره فجر مطرح شده و به دلیل گرفتاری‌های زمان جشنواره انجام آن به سال جاری کشیده شد و بی‌دلیل تا کنون ادامه پیدا کرد.

رئیس سازمان سینمایی همچنین با قدردانی از زحمات اعضای شورای پروانه نمایش گفته بود: از همه دوستان از جمله آقای دری و آقای لطیفی بی‌نهایت سپاسگذارم زیرا مسئولیت سختی را قبول کردند و کارشان را عالی انجام دادند اما این شورا جزو کارهای پرزحمت و پرحاشیه است. به علاوه برخی از اعضا حضور کمرنگی در جلسات داشتند و برخی غیبت‌های طولانی داشتند؛ در حالی که حضور همه اعضا برای دیدن و نظر دادن درباره فیلم‌ها لازم است.

ایوبی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که تغییر محمدحسین لطیفی و ضیاالدین دری ارتباطی به اظهار نظر این دو عضو شورا درباره فیلم ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» داشته یا نه، تاکید کرده بود: اطمینان می‌دهم که این تغییرات در شورا قبل از جشنواره فجر گذشته انجام شده و ارتباطی به مسائل دیگر ندارد و خواهید دید که بیشتر اعضا تغییر خواهند کرد اما به علت قطعی نشدن یکی از اعضا اسامی قطعی فردا اعلام خواهد شد.

رییس سازمان سینمایی همچنین صدور مجوز برای آخرین ساخته‌ عبدالرضا کاهانی را منوط به نظر شورای پروانه نمایش دانست و گفته بود: من این فیلم را ندیده‌ام اما اگر از طرف شورا از من بخواهند، آن را می‌بینم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین