کد خبر: ۳۸۱۰۵۷
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
دیگر زن‌ بودن مانعی فوق بزرگ در مسیر رهبری نیست

زنان، زمام‌امور جهان را در دست گرفته‌اند/از هیلاری و لاگارد تا ترزا می و مرکل/حالا چه کسی به مردان نیاز دارد؟!+عکس

"این روزها در نقطه نقطه سازمان‌های دولتی غرب این زنان هستند که زمام امور را در دست گرفته‌اند و یا در مسیر آن قرار دارند. از آلمان گرفته که صدر اعظم‌اش قدرتمندترین زن جهان است تا هیلاری کلینتون که در آستانه ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد."
آفتاب‌‌نیوز :
دومینیک سندبروک، مورخ بریتانیایی در یادداشتی برای روزنامه دیلی میل به بررسی نقش زنان در سمت‌های عالی سیاسی کشورهای غربی پرداخته و آورده است: «زمانی که شنیدم ترزا می و آندره‌آ لدسام به دور نهایی انتخابات نخست وزیری انگلیس در حزب محافظه کار این کشور رسیده‌اند و به این ترتیب تضمین شد که نخست وزیر آتی کشور یک زن خواهد بود اولین اسمی که به یادم آمد "ادموند کوپر" بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این روزها کسی کوپر را به یاد نمی‌آورد اما او یکی از معروف‌ترین نویسندگان دهه 60 و 70 بود که رمان‌های علمی تخیلی طول و درازی می‌نوشت. اما چیزی که او را مشهور کرد  عقاید نه چندان خوشبینانه‌اش در قبال زنان بود.

زمانی که همه از آزادی زنان صحبت می‌کردند کوپر قاطعانه علیه این اندیشه ایستاد. در نگاهش به قرن 25، کوپر زنان را در راس امور پیش بینی می‌کرد. کوپر در نوشته‌هایش در این باره توضیح داده است که تا قرن 25 زنان چگونه مردان را تحت سیطره خود در خواهند آورد و سیاستمداران مرد بریتانیایی چگونه از آنها می‌گریزند. کوپر که در سال 1982 از دنیا رفت در مورد مسائل زیادی اشتباه کرده بود اما یک چیزی را درست می‌گفت: از جنبه سیاسی دست کم آینده به کسانی تعلق یافته که زمانی تنها به آنها "جنس لطیف" می‌گفتند.

زنان، زمام‌امور را در دست گرفته‌اند/از هیلاری و لاگارد تا ترزا می و مرکل+عکس

زمانی که هر کدام از بانوان نامزد حزب محافظه کار به دومین نخست وزیر زن انگلستان تبدیل شوند یکی از آنها (ترزا می) در واقع به جامعه زنان سیاستمدار ارشد جهان می‌پیوندد. در حقیقت اغراق نیست اگر بگویم در انگلستان سال 2016 تقریبا تمامی شخصیت‌های تاثیرگذار در زندگی مردم، زن هستند.

یکی از این زنان نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند یکی از توانمندترین بانوان در جزیره بریتانیاست. در حالی که از آن طرف روث دیویدسون، به عنوان یک بانوی سیاستمدار دیگر به رهبری حزب محافظه کار اسکاتلند رسیده است. حتی وزیر اول ایرلند شمالی "آرلن فاستر" نیز یک زن است.

قطعا این کودکانه خواهد بود که بگوییم عدم تعادل تاریخی بین زنان و مردان مساله‌ای درباره گذشته بوده است چرا که با وجود ورود میلیون‌ها زن طی نیم قرن اخیر به بازارهای کاری اکثر آن‌ها تنها توانسته‌اند به مشاغل سطح پایین و مشاغل پاره وقت دست پیدا کنند.

تعداد زنان صاحب 100 کمپانی برتر در انگلیس گویای همین مدعاست. در انگلیس تنها 17 درصد از مدیران 100 شرکت برتر این کشور را زنان تشکیل می‌دهند. در عرصه سیاسی در همین حال تنها از هر سه عضو شورا یک نفر زن است و در مجلس عوام فعلی تنها 191 تن از نمایندگان یعنی کم تر از یک سوم کل جمعیت این مجلس زن هستند.

با این حال حضور برجسته زنان در مناسب عالی سیاسی داستان خود را روایت می‌کند. این روزها در قیاس با گذشته دیگر زن‌ بودن مانعی فوق بزرگ در مسیر رهبری نبوده و این تنها در انگلیس در حال وقوع نیست. در حقیقت اگر فراتر از مرزهای انگلستان را بنگرید تصویری که خواهید دید متقاعد کننده‌تر خواهد بود.

در  انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا هیلاری کلینتون، گزینه پیشتاز است. کمی عمیق‌تر هم نگاه کنید خانم کریستین لاگارد را می‌بینید که رئیس صندوق بین‌الملل پول است. با این تفاسیر کاملا ممکن است که طی چند ماه تقریبا تمام شخصیت‌های قدرتمند در جهان را زنان تشکیل دهند.

اما چه چیزی می‌تواند دلایل این اتفاقات را توضیح دهد؟

بسیاری از دلایلی که علت  افزایش حضور زنان سیاستمدار را توضیح می‌دهد چندان قابل قبول نیست. برای مثال مطالعه یک وب سایت آمریکایی نشان می‌دهد که زنان رهبرانی فوق‌العاده می‌شوند چرا که در میان تمام ویژگیها، آنها شنوندگان خوبی هستند،‌ به ارزشها احترام می‌گذارند و انعطاف پذیرند. اما این ویژگی‌ها معمولا از جمله استریوتایپ‌هایی هستند که زنان سال‌های زیادی با آنها مقابله کرده‌اند.

به هیچ وجه هیچ کس به ترزا می یا نیکولا استورجن به دلیل اینکه شنوندگان خوبی هستند رای نداده است. جواب واضح به این سوال این است که این رهبران زن موفق بوده‌اند چرا که رقبای مرد آنها بسیار ضعیف عمل کرده‌اند.

تا همین دو هفته پیش هم شاید کسی گمان نمی‌کرد که یک زن در آستانه نخست وزیری انگلیس قرار بگیرد. اگر دیوید کامرون فرار نمی‌کرد، اگر بوریس جانسون از هم فرو نمی‌پاشید، اگر "میشل گوو" از پشت به دوستانش خنجر نمی‌زد، پیش از اینکه خودش را از پای درآورد، آن زمان ممکن بود ما منتظر یک نخست وزیر مرد دیگر باشیم و آن موقع بود که جامعه سیاست انگلیس به نفرت از زنان متهم می‌شد.

اما تمامی زنانی که به سمت‌های عالی سیاسی دست یافته‌اند یک اصل مشترک دارند. اگر بخواهیم ساده بگوییم آنها نماینده نسلی از زنان هستند که نیاز دارند ماهیتی خاص را نشان دهند تا در بین جامعه مردگونه مطرح شوند. این زنان توانایی این را دارند تا به بقایای جنسیت گرایی در میان همکارانشان غلبه کنند.

به طور قطع درست است که طی نیم سده اخیر ما در جهانی برابر طلب زندگی کرده‌ایم. حتی مسن‌ترین زنانی که من از آنها نام بردم یعنی هیلاری کلینتون متولد سال 1947 است و در فضایی بزرگ شده که دختران مانند پسرها خوب و برابر بوده‌اند و فرصت‌ها برای آنها در دوران جوانی در قیاس با نسل‌های گذشته بیش از اندازه بوده است. اما با این تفاسیر کلینتون باز هم باید بر موانعی که به خاطر زن بودن با آنها مواجه بوده، غلبه می‌کرده است.

هیلاری کلینتون با وجود اینکه در دوران تحصیلش در دانشکده حقوق در دانشگاه ییل یک ستاره محسوب می‌شد از او انتظار می‌رفت که شوهرش را به شغل خودش ترجیح دهد. زمانی که بیل کلینتون در سال 1992 کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا شد، همسرش مجبور بود سطح خود را تا اندازه یک زن خانه دار پایین بیاورد. هر چیزی که شما درباره هیلاری کلینتون فکر می‌کنید، نشان دهنده ایستادگی بسیار پس از شکست‌های متعدد است.

اما حتی حالا خانم کلینتون هنوز هم با خشونت‌های کلامی مواجه می‌شود که در آن فردی به او می‌گوید: «پیراهنم را اتو کن» ؛ خشونتی که یک مرد هرگز با آن رو به رو نخواهد شد.

و برای من بسیار عجیب است که مرکل از زمان ورودش به کابینه هلموت کوهل در اوایل دهه 1990 چقدر صبر و تحمل به خرج داده آن هم در مقابل کسانی که احتمالا "دخترم" خطابش می‌کرده‌اند.

مشکل برای بسیاری از زنان به طور قطع این است که اگر از خنده در مقابل چنین اظهاراتی خودداری کنند همکاران مرد آنها را افرادی عبوث خواهند دانست که رفته رفته باید کنار گذاشته شوند.

زمانی که حزب محافظه کار انگلیس از خانم می به عنوان "زنی بسیار سرسخت" یاد کرد، زنان شاغل در سراسر کشور از اینکه به رسمیت شناخته شده‌اند به وجد آمدند. در تاریخ انگلستان اما زنان دیگری هم بوده‌اند که در مسندهای سیاسی تکیه زده باشند. مارگارت تاچر یکی از این بانوان است که می‌توان از او به عنوان نمونه بارز زنان سیاستمدار یاد کرد. تاچر هرگز خود را فمنیست معرفی نکرد با این حال جنسیت‌اش بزرگترین برجستگی درباره او بود. تاچر سال‌ها زخم زبان و شکست را تجربه کرد تا پایش به پارلمان باز شد و مدت بیشتری هم از نگاه‌های جنسیتی آسیب دید تا سرانجام به نخست وزیری رسید.

اما در تاریخ این فقط مارگارت رابرتز (تاچر) جوان نبوده که توانسته به سمت‌های عالی سیاسی دست یابد. در طول تاریخ نمی‌توان الیزابت اول، ملکه اسپانیا در سال 1588 را نادیده گرفت حتی با وجود اینکه از زن بودنش به عنوان ضعف یاد می‌کرد. کافی است که عقب تر برویم که به کلوپاترا، آخرین ملکه مصر یا کاترین کبیر ملکه روسیه برسیم. حقیقت این است که در طول تاریخ زنان برای رسیدن به سطحی در امور سیاسی باید ویژگی‌های خاص و یگانه‌ای می‌داشتند، همانند اکنون که به سادگی می‌توان گفت زنان در مقایسه با مردان همراه خود از توانایی‌های بیشتری برخوردارند. ملکه انگلستان نیز یکی دیگر از این نمونه‌ها است که پس از 64 سال تنها عضو خاندان سلطنتی است که تا این اندازه حکومت کرده است. شاید ملکه انگلیس تجربه خوبی از همکاری با اولین نخست وزیر زن خود نداشته باشد اما پس از داشتن چهار نخست‌وزیر مرد به نظر می‌رسد اکنون کنار رفتن کامرون را انتظار می‌کشد تا بتواند با زنی که به دنبال تغییر است درباره مسائل گفت‌وگو کند.

با همه اینها دوست دارم اصطلاحی از کوپر را قرض بگیرم و صحبتم را با آن خاتمه دهم: حالا چه کسی به مردان نیاز دارد؟!»

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
4
16
نبرد کنونی بین زنان مغرب زمین با مردان مشرق زمین شکل گرفته! باید ببینیم کی برنده میشه؟ و آیا زنان در مشرق زمین هم به جایگاههای بالاتری خواهند رسید و یا همچنان در پشت صحنه باقی خواهند ماند؟.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
در ایران زن ها نیابی عمل می کنند!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
زنان در مشرق زمین هم در هندوستان بنگلادش و پاکستان و فیلیپین و اندونزی پیش از غرب و این اواخر در کره جنوبی زمام امور را عهده داشتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
اینها زن نیستن فقط مونث هستند

زن اگه زن باشه دنبال حکومت و ریاست نمیره

فدای همه ی زنان عفیف و پاکدامن کشورم
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
12
25
در ایران چطور؟؟؟؟؟ زنان در ایران نصف مرد ارزش دارد نصف مرد ارث میبرد و کلا کار های مهم کشور رو زن نمیتون بر عهده بگیرد مثلا قاضی بشه مثلا ریس جمهور بشه یا عضو خبرگان و شورای نگهبان . بازم بگم.....
پاسخ ها
آمحمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
ساده نباش عزیزم زنها همه کارن شوهرهاشو فقط ابزار عملند
اگه فلان مسئول مرد پارتی بازی میکنه به سفارش همسرشه یا اگه دزدی میکنه حاج خانم فیلش یاد هندستون کرده ،
به این چند جمله توجه کنید :
خیر سرم شوهرم ..... فلان کارس
خیرت سرت ..... این مملکتی
خیر سرش باباش ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
24
10
مطمئن باشین هیچ وقت زمام امور در دست زنان نخواهد افتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
6
4
عالی بود
erteash
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
6
2
مردان پشت پرده ، زنان رو انداختن جلو ،خودشون هرکار خواستن بکنن ، خخخخ
حسین
|
United States of America
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
4
5
سلام.

نباید فراموش کنیم قبل از انکه حضرت خدیجه به همسری پیامبر ص در ایند از تجار به نام وبزرگ مکه بود

که این پیش قراولی زودتر از انکه حالا ببینیم اتفاق افتاده
بهداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
31
7
خاک تو سر بی غیرتتون که زن نجیب ایرانی رو با زنان غربی مقایسه میکنید
اونم با این عکسهای مزخرف
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
عدم درک مسائل اجتماعی را با بی غیرتی یا غیرت داشتن نمی توان توجیه کرد.
lمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
26
11
یکی ازنشانه های آخرزمان افتادن حکومت به دست زنان است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
نشانه هائی که تا به حال برای آخر زمان ذکر شده است نوعی آرزو است.
مرد منصف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
14
10
دوستان مطالب را قاطی نکنید
ارث زن نصف مرد چون زن حق نفقه و خرجی دارد مرد ندارد / زن حتی برای کار در منزل و شیردادن فرزند حق دارد از شوهر پول بگیرد/زن سهمی در پرداخت هزینه های منزل ندارد این حکمت عالی اسلام است نه اجحاف.
قاضی شدن زن ها هم به واسطه احساسات لطیف زنانه است که در صدور حکم نقش داشته و تاثیر گذار است و اصولا قاضی باید مرد باشد چون با دزد و خلاف کار و مفسد طرف است در حالیکه شان زن ازمواجهه با این اشخاص بالاتر است.
در امور سیاسی هم بحمداله در مملکت ما دارد قضیه جا می افتد کما اینکه در این دوره مجلس تعداد زنان از روحانیون بیشتر است.
پس هرچیز را در جای خود مطرح و یا نسبت به آن انتقاد نماییم/ موفق باشید دوستان گلم
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
با پاراگراف اول موافقم اما در دومی خراب کردی احساسات هم در مردان هست هم در زنان. و بهترین دلیلی که باید به زنان و مردان به یک اندازه سهم از مدیریت و قضاوت و ... داد اینست که درصد بسیار بالای خلافکاران دزدها قاتلهاو... مرد هستند در رانندگی دقت کنید میگویند زنها رانندگان خوبی نیستند اما کسی که تصادف میکنه و باعث مرگ و معلولیت دیگران میشه بالای 95% مرد است. اگر منصف باشی مردان دنیا را خیلی خراب کرده اند.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
این روزها هستند زنانی که بدتر از مرد جماعت رانندگی میکنند، شدیدا معتاد میشوند و ... در واقع دادن آزادی و برداشتن محدودیت از زن
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
در جواب مریم خانم عرض کنم احساسات هرگز برمردان آنطور که به زنان چیره میشه چیره نمیشه اما عدم قاضی شدنشون دلایل دیگه ای هم داره مثل توانایی درک بالا ی زن که مانع از صدور حکم میشود ولی در هر صورت شان زن بیش تر از حدی است که دنبال این کهر و ون کار بدود باید در خانه مانده و مدیریت و سروری کنددر ضمن کی گفته چون متهم مرده قاضی باید زن باشد اتفاقا بر عکس باید یک مرد باشد تا تحت تاثیر التماس های متهم قرار نگیرد و قانون را اجرا کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
7
11
مرد هم مردهای قدیم .
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
8
4
یه قانونی توی ترمودینامیک هست که میگه بی نظمی دنیا رو به افزایش است، رسیدن زنان به قدرت نه توسط یک مورخ یا ... پیشبینی شده بلکه در اسلام هم در آخر زمان این موضوع خبر داده شده، شیطان برای نابودی نسل انسان و بشریت آماده شده و تلاش خودش رو میکنه، یکی از مسیرهایی که در پیش میگیره همین قدرتمند شدن زن هست که عزت رو در جوامع نابود میکنه و زن رو از طبیعتش دور میسازه، البته باید دانست که بریتانیا بعد از سر کار آمدن خانم تاچر ضعیف شد و به روزهای قبلیش بر نگشت، امروز این پتانسیل در بریتانیا با خروج از اروپا هست که البته سر کار آمدن یک زن تیر خلاص رو خواهد زد، امیدوارم همین مسئله برای آمریکا هم باشه، البته یادمون نره که فرهنگ اونها با ما فرق میکنه و زنان غربی در واقع شباهت زیادی به سیاستمدارهای مرد دارند
پاسخ ها
فائزه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
الان اوضاع ایران خیلی خوبه که دست شما مرداست؟ کاش اول فکر میکردید بعد حرف میزدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
3
7
آفرين به اين زنان قدرتمند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
3
4
دلم برای خودم و بقیه زنان این کشور سوخت. چه مردانی با چه افکاری. با این کامنتها بنظر می رسد ایران هم پتانسیل عربستان شدن را داشته است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
1
4
ریاست ورهبری و سیاست هیچ ربطی به جنسیت افراد نداره . به هوشمندی و توانایی افراد ربط داره . متاسفانه ما که برای ماه و خورشید هم جنسیت قایل بودن .
شهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
2
4
من به عنوان یه زن به وجود این زنان قدرتمند و موفق افتخار میکنم و همیشه سعی میکنم انها در زندگی الگو قرار بدم البته ازبعد موفق بودن و اعتماد به نفس داشتنشون نه سیاست.البته انصافا پانزده سال با مردی زندگی کردم که همیشه به من ازادی و مدیریت کامل داده و هر کاری که صلاح دونستم را انجام دادم بدون اینکه یک بار مخالفت از او ببینم برای همین زندگی ما همیشه ارام همراه با عشق و بدون تنش هایی هست که این روزها تو زندگی مردسالاری میبینم.همسرم را ستایش میکنم چون با ازادی مطلق زن موافق بوده و هست.
ديانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
4
5
به نظر من دنيا با وجود رهبري زنان حتما زيباتر و امن تر خواهد شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
4
2
بهتره اول طریقه پارک کردن ماشین رو هم یاد بگیرن واقعا
سرهنگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
2
0
حالا اینکه اصل این متن فمینیستی اصل است، بماند.خدایی در ایران زنها حاکم نیستند؟ مامور از ترس آبرو جرات نمیکند طرف مجرم زن برود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
2
1
بخاطر همینه که جهان اینقدر بهم ریخته که هیچ کس به یاد نمیاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
زن به هر درجه عالی برسه خصلتهای اصلی خودش رو داره
شهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
1
هر وقت اقایان امار کشته در تصادفات و جنایتشون کم شد زنها هم پارک کردنو یاد میگیرند.جالبه کشورهای جهان سوم و عقب افتاده است که همش جنگ و نا امنیه و در راسشون یه مرد حکومت میکنه اگه نه کشورهایی مثل المان که یک زن اداره میکنه شده جز کشورهای امن و قدرتمند و پناهنده پذیر انسانهای اواره .متاسفم برای اقایانی که تحمل درک و پذیرش موفقیتهای چنین زنهایی را ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
بنگلادش و میانمار توضیح بیش تری هم میخوای اینکه مردم آلمان به جون هم نمیافتن اینه که فرهنگشون صحبت را جایگزین جنگ کرده
حرف حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
0
هر چقر هم تعداد زنان دارای پستهای حکومتی زیاد باشه باز هم در برابر پست های حکومتی مردها پایینه .پس هنوز هم مردها حاکمند دلتون رو به این چند تا دونه خانم حاکم خوش نکنید .
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
1
0
بی جهت نیست. کم کم دنیا خصوصا مردها افسرده تر و بی عرضه تر بنیانه خانوادها ضعیف. تر. و انتظارات زنها بیشترو پرتوقع تر میشن.زن سیاست شاید بدونه ولی قطعا در عدالت احساسشو دخیل خواهد کرد اگه این احساس با نفرت امیخته باشه دنیایی رو به آتش خواهد کشید..زن به ذات فرشته رحمته وقتی زنه ولی وقتی خلاف. قوانین طبیعت و شریعت رفتار کنه سربازه شیطان میشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین