کد خبر: ۳۸۱۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷

اعطای نشان عباس کیارستمی در جشن حافظ/برگزاری یک جشن جذاب در 28 تیرماه

نشست رسانه ای شانزدهمین جشن حافظ با اعلام خبر اعطای نشان عباس کیارستمی برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز : صبح امروز نشست رسانه‌ای شانزدهمین دوره جشن حافظ که به بهترین آثار سینمایی تلویزیونی سال گذشته اهدا می شود برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این نشست علی معلم درباره فیلم‌هایی که داوری شد گفت:« يكي از تاثيرات جشن حافظ جدي شدن بعضي از بخش‌هاي توليدي سینمای ما است.در این دوره فيلم «محمد رسول الله» مجيد مجيدي  در درجه اول به دلیل احترام به نام پيامبر و در وهله بعد از جهت اشل توليدي اش كه از سينماي ايران فراتر بود در جشن امسال داوري نشد.همچنین امسال به برنامه‌هاي گفت و گو محور اينترنتي توجه داشتيم و از اين برنامه‌ها برنامه «ديد در شب» در بخش بهترین چهره تلویزیونی نامزد دريافت جايزه شده است.»

کاش جشن حافظ در زمان حیات علی حاتمی برگزار می شد


دبیر شانزدهمین جشن حافظ درباره تیتراژهای سینمایی و تلویزیونی و همچنین جایزه یک عمر فعالیت هنری این دوره گفت:«امسال در سينما ترانه تیتراژ خيلي خوبي نداشتيم و از اين جهت هر شش كانديدا از تيتراژهاي تلويزيوني انتخاب شده اند.همچنین در مورد جمشید هاشم پور باید بگویم بخشي از موفقيت سينماي مردمي ايران در دهه شصت بر دوش جمشيد هاشم‌پور بوده، اما هيچ‌گاه تقدير مناسبي از ايشان صورت نگرفته است. اي كاش ما قدرداني را بياموزيم. در شانزده دوره جشن حافظ افرادي جايزه گرفتند كه هيچ جايزه ديگري به آنها داده نشده بود. ساموئل خاچیكيان وقتي فوت كرد تنها يك تنديس حافظ در خانه اش بود. بسيار متاسفيم كه جشن حافظ در زمان حيات علي حاتمي نبود چون علي حاتمي شايسته اولين تنديس حافظ بود.»

کیارستمی به سینما هلی برد نشد

علي معلم در ادامه درباره اعطای نشان عباس کیارستمی هم گفت:«مراسم يادبود عباس كيارستمي را در جشن امسال خواهيم داشت و جايزه اي به جشن اضافه شده به نام نشان عباس كيارستمي كه به سينماگر جواني داده مي شود كه آثارش واجد نو آوري هايي در زبان سينما باشد.

 يك ويژگي مهم عباس كيارستمي اين بود كه از مراحل اوليه و ساخت فيلم كوناه و تيزر كارش را آغاز كرد و مثل بعضي ها به سينماي حرفه اي هلي برد نشده!  عباس كيارستمي محدود نشد، هم با بازيگر بين المللي كار كرد و هم با يك دوربين فيلم كوتاه ساخت. در سالهاي آينده ممكن است نشان عباس كيارستمي جشن حافظ به فيلمسازان بين المللي هم داده بشود.»

دوبله همزمان در جشن امسال

معلم درباره شیوه برگزاری جشن امسال گفت:« امسال در جشن حافظ برنامه دوبله هم‌زمان خواهيم داشت و سعي مي‌كنيم جشن حافظ فارغ از جديت و رسميتش يك نمايش و برنامه جذاب است. متاسفانه بعضي جشنواره‌هاي ما مثل سوگواري است.

 براي اينكه انگيزه براي ارتقاي كيفيت آثار به وجود بيايد چه كاري بهتر از جشن و تشويق هست، اما متاسفانه در ايران بسياري جشنواره بي خاصيت داريم.در دنيا فستيوال‌ها با نظارت سازمان‌ها برگزار نمي شود. چطور مي شود برخي سازمان‌ها جشن برگزار مي كنند  و به خودشان جايزه مي‌دهند. ما در اينجا به مفهوم ملي فكر نمي كنيم، بلكه به مفهوم سازماني و جناحي فكر مي كنيم و جشن حافظ يك جشن ملي است و براي مردم برگزار مي شود. ما و جشنواره‌هاي ديگر مكمل هم هستيم و جاي همديگر را نمي‌گيريم و بايد اجازه بدهند که اين جشن رشد كند نه اين كه برايش مشكل ايجاد كنند.»

شانزدهمین دوره جشن حافظ دوشنبه هفته آینده 28 تیرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین