کد خبر: ۳۸۱۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
در پی انصراف برنی سندرز؛

هیلاری کلینتون، نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

پس از چند ماه رقابت گاه نزدیک میان دو نامزد اصلی حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری و در آستانه برگزاری کنگره این حزب، برنی سندرز، یکی از این دو تن، ضمن انصراف از ادامه رقابت ها، حمایتش را از رقیب خود کلینتون اعلام کرد تا بدین ترتیب، معرفی کلینتون به عنوان نامزد نهایی این حزب، قطعیت پیدا کند.
آفتاب‌‌نیوز : هیلاری کلینتون، نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاپس از چند ماه رقابت گاه نزدیک میان دو نامزد اصلی حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری و در آستانه برگزاری کنگره این حزب، برنی سندرز، یکی از این دو تن، ضمن انصراف از ادامه رقابت ها، حمایتش را از رقیب خود کلینتون اعلام کرد تا بدین ترتیب، معرفی کلینتون به عنوان نامزد نهایی این حزب، قطعیت پیدا کند.

به گزارش تابناک، برنی سندرز امروز به طور رسمی از رقیب خود، هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرد. اعلام این موضوع، در یک گردهمای تبلیغاتی حزب دموکرات در نیوهمپشایر انجام گرفت.

سندرز با بیان لزوم وجود اتحاد در جبهه دمکرات ها به منظور شکست نامزد منتخب جمهوری خواهان یعنی دونالد ترامپ، حمایت خود از هیلاری کلینتون را رسماً اعلام کرد. وی گفت: «او (هیلاری کلینتون) نامزد دمکرات ها برای ریاست جمهوری خواهد بود و من برای اینکه او مطمئنًا رئیس جمهور بعدی آمریکا شود، هر کاری که از دستم بر بیاید انجام خواهم داد».

دونالد ترامپ که درصدد جذب بخشی از هواداران آقای سندرز است، در توییتی گفته است که سندرز با حمایت از هیلاری کلینتون، به سیستم فاسد ملحق شده است. این در حالی است که بر اساس گزارش ها، تنها ۴۰% از طرفداران «سندرز» حاضر به حمایت از کلینتون شده و مابقی می گویند از نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا حمایت نخواهند کرد.

برنی سندرز پیش از این، زمانی که در رقایت‌ها برای کسب نامزدی حزب دموکرات شرکت داشت، از هیلاری کلینتون به شدت انتقاد کرده بود. به هر حال، اکنون و با این اعلام حمایت، کلینتون به عنوان نامزد قطعی و نهایی حزب دموکرات در کنگره سراسری این حزب معرفی خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین