کد خبر: ۳۸۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۱۴

انتقاد اعلمی از حداد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب اعلمی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس افزود: وقتی آقای حداد عادل چنین مطلبی را بیان می کند، در بیرون مجلس این ذهنیت شکل می گیرد که نمایندگان در برابر دولت موضعگیری می کنند و به چالش با دولت جدید روی آورده اند. در حالی که در مجلس ششم بیش از دو هزار سؤال مطرح شد و یکی از افرادی که بیشترین سؤال ها را مطرح کرد، خود بنده بودم. 

وی تصریح کرد: تذکر، سؤال، استیضاح و تحقیق و تفحص ابزارهای اقتدار مجلس است. در مجلس، تذکراتی داده می شود ولی در این دور، دولت به دلیل عدم آشنایی به جایگاه مجلس، پاسخ لازم به تذکرات نمایندگان را نمی دهد و معتقدند در این آیین نامه این مسأله پیش بینی نشده است. 

وی افزود: عدم پاسخگویی به تذکرات،‌ نمایندگان را به طرح سؤال سوق می دهد و متأسفانه هیأت رئیسه به جای توجه به واجبات به مستحبات عمل می کند، مثلا در پایان هر تذکر پاسخ می دهد و وقت مجلس را می گیرد اما وقتی نمایندگان سؤال مطرح می کنند، می گوید وقت مجلس، گرفته شد.
وی از هیأت رئیسه خواست سازوکاری را طراحی کند تا برای سوالات نمایندگان وقت بیشتری گذاشته شود. 

ابوترابی فرد نایب رئیس دوم مجلس نیز که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت،‌ در پاسخ گفت: ‌کثرت سوالات و محدودیت زمانی کمیسیون ها، امکان رسیدگی در زمان تعیین شده قانونی را نمی دهد همچنانکه در مجلس ششم نیز این امکان فراهم نشد. 

وی افزود: در جلسه ای که روز گذشته با روسای کمیسیون ها داشتیم، قرار شد راهکار موثری برای تسریع این حرکت پیش بینی شود. 

اعلمی همچنین به عملکرد هیأت رئیسه مجلس در حذف تعطیلات یک هفته ای نمایندگان در هر ماه برای رسیدگی به امور حوزه انتخابیه شان انتقاد کرد. 

وی افزود: متأسفانه در برخی موارد هیأت رئیسه به دلیل برخی ملاحظات که احتمالا منطقی است، ظرف 10 دقیقه، حذف تعطیلات را اعلام می کند که این امر، برنامه ریزی نمایندگان را مختل می کند. 

ابوترابی فرد در پاسخ به این تذکر نیز گفت: برخی برنامه ها مثل بررسی لایحه بودجه ما را وادار به تغییر برنامه های پیش بینی شده مجلس می کند اما سعی هیأت رئیسه این است که نمایندگان در موعد مقرر به امور حوزه های انتخابیه خود رسیدگی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین