کد خبر: ۳۸۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۱
یک کارشناس امنیت ملی:

خطر حمله نظامی امریکا جدی است!

آفتاب‌‌نیوز : درباره اظهارات و اینکه تا چه اندازه تهدیدات نظامی علیه ایران جدی است، یک کارشناس امنیت ملی گفت: فکر می کنم بحث حمله نظامی جدی باشد زیرا مدت دو سال است که این سناریو را مطرح می کنند و با توجه به قیمت بالای نفت و اینکه در صورت تحریم ایران قیمت نفت افزایش خواهد یافت اگر غرب بخواهد از گزینه تحریم و حمله یکی را انتخاب کند ممکن است گزینه حمله را چاره ساز بدانند. 

«شهروز ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آفتاب تصریح کرد: بنابراین دستگاه دیپلماسی ما باید فعال باشد و بتواند جلوی اقدامات سوء را بگیرد زیرا ما کارت های برنده زیادی داریم. از طرفی ما باید بپذیریم که در مساله پرونده هسته ای روی مخالفت چین و روسیه نمی توانیم حساب باز کنیم. چون امریکا می تواند اقدامات یکجانبه گرایی را اعمال کند، همان طور که در عراق انجام داد. بنابراین اگر پرونده ایران به شورای امنیت برود چین و روسیه به احتمال زیاد رای ممتنع خواهند داد. 

به گفته وی، در روابط بین الملل کشورها برای یکدیگر تصوراتی در ذهن دارند که بر اساس آن عمل می کنند و متاسفانه گفتمان حاکم در سطح بین الملل، ایران را به عنوان ناقض صلح بین المللی معرفی کرده و امریکا توانسته برنامه هسته ای ایران را غیر صلح آمیز به جهان معرفی کند. 

وی افزود: تصمیم گیران مساله هسته ای ما بایستی به جای مسائل تاکتیکی به مسائل بلند مدت توجه کنند و به جای گفتمان مقاومت، با جهان تعامل کنند. 

وی در ادامه با اشاره به نشست اروپا، امریکا، چین و روسیه در 27 بهمن ماه گفت: در این نشست ممکن است قطعنامه ای علیه ایران صادر شود زیرا طی ماه های اخیر روسیه و چین به مواضع امریکا و اروپا نزدیک شده اند به خصوص آنجلا مرکل مواضع موافق با امریکا دارد که متاسفانه این مساله به ضرر ایران در شطرنج سیاسی تمام می شود. 

ابراهیمی با تاکید بر اینکه تحقیقات هسته ای حق مسلم ماست، اظهار داشت: ما کارهایی که در بحث هسته ای انجام دادیم خلاف ان.پی.تی نبوده و تخلفی انجام نداده ایم اما از زمانی که تحقیقات هسته ای از سرگرفته شده، فشار بر ایران افزایش یافته، بنابراین دیپلماسی ما باید طوری عمل کند که پرونده از بن بست به وجود آمده خارج شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین