کد خبر: ۳۸۱۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰

بی ام و 530؛ بررسی خودرویی که تغییر نکرد

متأسفانه خرید بی ام و 530i یکی از همین دست خودروهاست و بررسی آن بیشتر به این ختم می‌شود که چه آپشن‎هایی دارد و از کدام هم رده خود عقب می‌ماند. از همین رو در بررسی نقاط ضعف و قدرت، تنها می‌توانیم هم رده‌های این خودرو را با آن مقایسه کنیم که خودش امری به مراتب سخت از سایر برندهاست.
آفتاب‌‌نیوز :
اگر به پایپ لاین برندهای خودرو سازی نگاه کنید همیشه می‌توانید خودرویی عجیب را در بین‎ آنها پیدا کنید. مثلاً اگر کمپانی بی ام و را فرض کنیم، سری i می‌شود همان سری عجیب. 

از طرفی این سری پر است از اتومبیل‌هایی که هر کدامشان ویژگی‌های خاص خود را دارند و از طرفی دیگر همین خودروها بعضی آن‌قدر شبیه هم هستند که تفکیک آنها از هم سخت می‌شود. طوری که در نهایت می‌توانیم امکانات رفاهی‌شان را با هم بررسی کنیم و بگوییم به چه دلیلی گران است. متأسفانه خرید بی ام و 530i یکی از همین دست خودروهاست و بررسی آن بیشتر به این ختم می‌شود که چه آپشن‎هایی دارد و از کدام هم رده خود عقب می‌ماند. از همین رو در بررسی نقاط ضعف و قدرت، تنها می‌توانیم هم رده‌های این خودرو را با آن مقایسه کنیم که خودش امری به مراتب سخت از سایر برندهاست. 

بی ام و 530؛ بررسی خودرویی که تغییر نکرد

این موضوع به زبانی دیگر به شکل و شمایل ظاهری این خودرو نیز باز می‌گردد. برای مثال خرید و فروش بی ام و 530i بیشتر از اینکه با خود مدل شناخته شود، با شیوه کلاسیک چراغ‌های و جلو پنجره‌ای آن انجام می‌شود. به این ترتیب اگر قرار باشد تا این خودرو را با یک مدل قبل خود مقایسه کنیم تنها تغییر آن چراغ‌های کشیده شده روی کاپوتش خواهد بود. درست در همین‌جا مهم‌ترین نقطه ضعف این خودرو رو می‌شود و آن‌هم  چیزی نیست جز ظاهری تکراری. این موضوع تا حدی جدی است که برخی نشریات معتقدند این خودرو هیچ تغییری به نسبت قبل نداشته و حتی در ابعاد نیز به همان شکل است. به همین دلیل وقتی به سراغ خرید یک بی ام و 530i می‌روید حتماً باید حواستان به تکراری بودن ظاهر آن باشد. چون با این حال خیلی فرقی نمی‌کند اتومبیل سال 2005 را خریداری کرده‌اید یا سال 2008. 

از طرفی همه این نکات کاملاً در مورد کابین خودرو بر عکس عمل می‌کنند. مثلاً فضا داخل اتومبیل یکی از بهترین‌های در طول سری i است. این اتاقک که  گنجایش بیشتری هم دارد یکی از بهترین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی ممکن را در خود جای داده است. این موضوع تا حدی اهمیت پیدا می‌کند که مدل‌های جدید به علت هزینه بالا این سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی را به سیستم‌هایی کاملاً انتخابی و هزینه‎دار تبدیل کرده‌اند. به این ترتیب اگر بخواهید از شر کولرهای معمولی خلاص شوید عملاً باید هزینه بیشتری بپردازید که در مدل‌های ابتدایی بی ام و 530i رایگان هستند. 

بی ام و 530؛ بررسی خودرویی که تغییر نکرد

به غیر از این، قدرت فوق‌العاده این خودرو نیز یکی از عجیب‌ترین مواردی است که می‌توان در مورد آن پیدا کرد. حضور 6 سیلندر و 24 سوپاپ باعث می‌شود تا موتوری 3000 سی‌سی تنها موفق به تولید 272 اسب بخار قدرت شود. از همین رو وقتی که فکر می‌کنید این قدرت خروجی می‌تواند میزان مصرف سوخت را بالا ببرد متوجه نکته‌ای عجیب خواهید شد. این نکته هم به‌سادگی هر چه تمام در یک جمله خلاصه می‌شود: " مصرف سوخت بی ام و 530i تنها 6 لیتر بر هر صد کیلومتر است". در این میان پارادوکسی که در زیر کاپوت این خودرو شکل می‌گیرد به راحتی هر چه تمام به 250 کیلومتر بر ساعت تبدیل می‌شود که شتاب مناسبی هم دارد. رسیدن از صفر تا صد آن هم در 6 ثانیه نکته دیگری است که باعث برتری این خودرو نسبت به سایرین می‌شود. 

نقاط قوت: 

- قدرت فوق‌العاده بالای این اتومبیل 
- کابین با رفاه بسیار بالا 
- سیستم گرمایشی و سرمایشی بی نظیر 
- مصرف سوخت پایین به نسبت حجم موتور 

نقاط ضعف: 

- قیمت بالا 
- عدم طراحی ظاهری نسخه‎های جدید خودرو نسبت به طرح‌های قبلی 
- امکانات کم در ازای پرداخت هزینه بالا
- استهلاک زیاد اتومبیل درصورت کارکرد بالای موتور 

بی ام و 530؛ بررسی خودرویی که تغییر نکرد

به این ترتیب با ارجاع به لیست قیمت بی ام و 530i خودتان را در مقابل اتومبیلی می‌یابید که باید در طول 10 سال عرضه‌اش ارزان‌تر از این حرف‌ها شده باشد. اگر خیلی سختگیر نباشید و به تغییرات ظاهری آن (که دست نخورده‌اند) ایراد نگیرید با اتومبیل استانداردی رو به رو می‌شوید. خودرویی که به اندازه یک اتومبیل نیمه لوکس امکانات رفاهی دارد و به اندازه یک خودرو اسپرت ، سرعت! همین هم برای خیلی‌ها کافی است. اما وقتی که بتوانید با همین میزان پول اتومبیلی به مراتب بهتر تهیه کنید حتماً سایر گزینه‌های روی میز را هم بررسی خواهید کرد. 

منبع : ویرلن
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین