کد خبر: ۳۸۱۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کابینه جدید انگلیس؛

«فیلیپ هاموند» وزیر خزانه‌داری شد

«فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس به سمت وزیر خزانه داری این کشور منصوب شد و بدین ترتیب، جانشین «جورج آزبورن» وزیر مستعفی کابینه «دیوید کامرون» نخست وزیر پیشین این کشور می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
در بیانیه ای که از سوی دفتر نخست وزیری انگلیس منتشر شد، آمده است: «ملکه [انگلیس] انتصاب فیلیپ هاموند به سمت وزیر خزانه داری «فیلیپ هاموند» وزیر خزانه‌داری شدرا تأیید می کند. جورج آزبورن نیز از مقام خود کناره گیری کرده است».

فیلیپ هاموند به عنوان نخستین وزیر منتخب در کابینه «ترزا می»، فردی قابل اعتماد و سختکوش است که از توانایی اداره امور در وزارتخانه های حساس برخوردارست.

با این حال، این تکنوکرات انگلیسی سوابقی دال بر عدم تبعیت از نخست وزیر وقت را در کارنامه خود دارد؛ از جمله هشدار به دیوید کامرون در خصوص کاهش بودجه نظامی در زمان ریاست خود بر وزارت دفاع و همچنین انتقادات شدیداللحن وی از تصویب قانون ازدواج همجنسگرایان در انگلیس.

بر این اساس «بوریس جانسون» شهردار سابق لندن و از حامیان جدی برگزیت به سمت وزارت خارجه انتخاب شده است. همچنین خانم «امبر راد» جانشین «ترزا می» در وزارت کشور شده است.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه گاردین، «بوریس جانسون» شهردار پیشین لندن یکی از طرفداران جدی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بشمار می رفت. برغم محبوبیت وی در میان اعضای حزب محافظه کار انگلیس، قدرت رهبری جانسون از سوی وزیر دادگستری وقت- مایکل گوو- به چالش کشیده شد.

تا قبل از پیروزی ترزا می در رأی گیری اولیه حزب محافظه کار انگلیس برای انتخاب نخست وزیر جدید، بسیاری از افراد پیش بینی می کردند که بوریس جانسون نخست وزیر بعدی این کشور خواهد شد.

همچنین وزارت جدید «خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا» در کابینه ترزا ایجاد شده که «دیوید دیویس» عهده دار این پست شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین