کد خبر: ۳۸۱۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

اتهام های آمریکا توسط چین رد شد

وزارت امور خارجه چین با انتشار بیانیه ای اتهام های آمریکا را مبنی بر دست داشتن دولت چین در پشت پرده حملات اینترنتی به فدرال آمریکا، رد کرد و آن را مغرضانه دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
نگره آمریکا روز چهارشنبه گذشته با انتشار گزارشی مدعی شد که چین به احتمال زیاد در سالهای 2010، 2011 و 2013 رایانه های «شرکت فدرال بیمه سپرده گذاری» این کشور را هک کرده است. این گزارش به یک تحقیق داخلی انجام گرفته توسط نهاد نظارتی بانکی آمریکا استناد کرده است.

وزارت امور خارجه چین امروز جمعه در واکنش به این گزارش، اعلام کرد: هر کسی نمی تواند با الفاظی چون شاید و احتمالا اعلام کند چین سپرده های فدرال آمریکا را هک کرده و وارد حساب های بانکی شده است.

بیانیه وزارت امور خارجه این کشور، اظهار نظرها و گزارش ها را اتهامی بی اساس دانسته و افزوده است که واشنگتن بهتر است به جای اما و شاید سند و مدرک مناسبی عرضه کند.
دستگاه دیپلماسی چین در بیانیه خود افزوده است که در بخش مبارزه با حملات سایبری قصد همکاری با دیگر کشورها را داریم اما این اتهامات باعث مسدود شدن راه همکاریها می شود.
در گزارش کنگره آمریکا به نقل از کارکنان کمیته علوم، فضا و فناوری مجلس نمایندگان آمریکا آمده است که حتی رایانه رئیس سابق این نهاد هم توسط یک دولت خارجی هک شده است.

چین بر این باور است که گزارش این کمیته در خصوص هک شدن سپرده های فدرال آن کشور یک اتهام جدید است که سند و مدرکی هم دال بر اینکه نشان دهد پکن دست به چنین کاری زده، ندارد.

موسسه مطالعات بین المللی معاصر چین اعلام کرده است که اگر مواردی از حملات سایبری هم گزارش شود لازم است دولت ها در باره آن گفت وگو کنند.

تارنمای «یی سی» چین می نویسد که آمریکایی ها در سال های اخیر هر از چند گاهی به چین اتهام حمله سایبری نسبت می دهند که این موضوع در روابط دو کشور سازنده نیست.
این گزارش می افزاید که ظاهرا کنگره آمریکا راه نادرستی را در پیش گرفته و نمی خواهد با صداقت با روابط دو کشور برخورد کند و چین را که خود قربانی حملات سایبری است یک هکر شبکه جهانی اینترنت معرفی می کند.
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین