کد خبر: ۳۸۱۷۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

روسیه: از شخص بشار اسد حمایت نمی کنیم

فروپاشی دولت سوریه با فشار تروریست‌ها به پیامدهای فاجعه آمیزی در سوریه و منطقه خاورمیانه و همچنین اروپا می‌انجامد.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو از شخص بشار اسد حمایت نمی‌کند، به این امر اشاره کرد که تمرکز بر شخص وی برای روسیه یک مسئله غیر قابل درک است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی عنوان داشت: در پاسخ به انتقادهایی در این خصوص چندین بار ما گفته‌ایم که از شخص بشار اسد، رییس جمهور سوریه حمایت نمی‌کنیم و مسئله‌ای که ما به آن اهمیت می‌دهیم، وجود نهادهای دولت سوریه و نیروهایی است که بتوانند با تهدید تروریستی مقابله کنند.

وی تصریح کرد: فروپاشی دولت سوریه با فشار تروریست‌ها به پیامدهای فاجعه آمیزی در سوریه و منطقه خاورمیانه و همچنین اروپا می‌انجامد. 

زاخارووا عنوان داشت: این تمرکز بر شخص اسد برای ما قابل درک نیست. نباید بر اساس تمرکز بر شخص وی حرکت کرد، بلکه باید در راستای همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و بدون هیچ پیش شرطی اقدامات صورت بگیرد.

وی افزود: در همین راستا ما اصرار داریم که هر گونه پیش شرطی شرایط را به سمت فعالیت به نفع تروریست‌ها سوق می‌دهد.

 در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه گروه‌های مسلح وابسته به مخالفان «میانه رو» با هماهنگی با تروریست‌ها در حلب همکاری می‌کنند، مجددا خواهان جدا کردن نیروهای مخالف از تروریست‌های جبهه النصره شد.

این مسئول روسی تاکید کرد که مسئله درج نام دو گروه جیش الاسلام و احرار الشام در فهرست گروه‌های تروریستی در چهارچوب اختیارات شورای امنیت بوده و در گرو موضع آمریکا و کشورهای دیگر نیست.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو از نیروهای کرد که با تروریست‌ها در سوریه و عراق می‌جنگند حمایت می‌کند، تاکید کرد که طرف روسی با هماهنگی با دولت مرکزی عراق در بغداد از کردستان عراق حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، زاخاروا در مورد تحولات سودان جنوبی نیز گفت: مسکو از طرف‌های درگیر در سودان جنوبی انتظار دارد که تدابیر فوری را برای عادی سازی اوضاع و بازگشت به آشتی ملی اتخاذ کنند.

وی همچنین از شهروندان روس خواست تا به این کشور آفریقایی سفر نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
erteash
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
روسیه نامردی نکنه که روسیه نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
این روسا هر روز یه جور حرفی میزنن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین