کد خبر: ۳۸۱۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

حمله جنگنده‌های ارتش به تانک‌های کودتاچیان در ترکیه

چند فروند جت جنگنده اف 16 ترکیه بامداد امروز (شنبه) مواضع نیروهای کودتا در اطراف کاخ ریاست جمهوری این کشور را هدف قرار دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام دفتر ریاست جمهوری، چند فروند هواپیمای اف 16 ارتش ترکیه٬ امروز تانک های کودتاچیان را اطراف کاخ ریاست جمهوری بمباران کردند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از تلویزیون ان تی وی ترکیه گزارش داد که در نتیجه این حملات، ستون های عظیمی از دود بر فراز محله بستپه که کاخ ریاست جمهوری در آن واقع است ٬مشاهده می شود.

بخشی از نیروهای مسلح ترکیه از بامداد شب گذشته با هدف سرنگونی دولت رجب طیب اردوغان دست به کودتا زدند که بی نتیجه ماند.

مقام های دولت ترکیه اعلام کردند که اوضاع تحت کنترل است، هرچند ناآرامی ها احتمالا تا ساعات آتی امروز ادامه خواهد داشت.

این مقام مطلع در دفتر ریاست جمهوری ترکیه اضافه کرد که یک فروند بالگرد نظامی درگیر در حمله به مقر اپراتور ماهواره ترکیه(ترک ست) نیز در منطقه گلباسی در آنکارا هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

خبرنگار ایرنا در ترکیه نیز گزارش داد که بینالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه از مردم این کشور خواست تا در میدان ها و مکان های عمومی حضور یابند.

وی در گفت و گو با سی ان ان ترک گفت: هر کس که از خواب برمی خیزد بدون فوت وقت راهی میادین شهرها شود.

ییلدریم افزود: ژنرال امید دوندار به عنوان وکیل و نایب ریس ستاد فرماندهی ارتش ترکیه منصوب شد. او فرمانده سپاه یکم ارتش ترکیه بود.

سرنوشت ژنرال خلوصی آکار هنوز روشن نیست و گفته می شود که وی توسط کودتاگران به گروگان گرفته شده است.

رویترز به نقل از یک شاهد عینی دقایقی پیش از تسلیم شدن ده ها نظامی حامی کودتا به پلیس ترکیه پس از محاصره شدن در میدان تقسیم استانبول خبر داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین