کد خبر: ۳۸۲۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶

ترانزیت بین ایران و ترکیه برقرار شد

مدیر کل گمرک مرز بازرگان اظهار کرد: هیچ مشکلی برای ورود و خروج کالا از مرز بازرگان وجود ندارد و همه چیز به روال عادی پیش می‌رود. ترانزیت دو کشور بر قرار شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
نادر انصاریان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ تاثیر وقایع ترکیه در روابط گمرکی ایران و ترکیه گفت: اکنون هیچ مشکلی در مرز بازرگان وجود ندارد و ورود و خروج وسایل نقلیه به روال عادی خود انجام می شود.

وی اظهار کرد: از اوایل بامداد روز گذشته کمی اختلال در ترددها به وجود آمد؛ به این ترتیب که ترکیه ورود از ایران را نمی‌پذیرفت ولی در آن ساعات نیز ما مشکلی نداشتیم و مسافران و واردات را به روال عادی می‌پذیرفتیم.

مدیر کل گمرک مرز بازرگان اضافه کرد: با این همه از ساعت اولیه صبح امروز، ‌ ترکیه وضعیت را عادی اعلام کرد و اکنون ترانزیت دو کشور باز است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

میکائیل صفری - مدیرکل گمرک مرز سرو - نیز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تردد در این پایانه مرزی اعلام کرد: برای ورود و خروج مسافر از دیروز تاکنون دچار مشکلی نبوده ایم و ساعتی نبوده است که برای رفت و امد مسافر از ایران به ترکیه یا بالعکس دچار مشکل شویم.

او ادامه داد: در زمینه ورود و خروج کالا از مرز سرو نیز رابطه واردات و صادرات کالا از ایران به ترکیه و بالعکس از حدود 11 ماه پیش قطع شده است و ربطی به وقایع ترکیه ندارد.

شب گذشته (جمعه) ارتش ترکیه اعلام کرد که علیه دولت رجب طیب اردوغان کودتا کرده و کنترل شهرهای اصلی از جمله استانبول، ‌ آنکارا و همچنین مناطق مختلف از جمله رادیو و تلویزیون دولتی، فرودگاه و پارلمان را تحت کنترل خود گرفته‌ است. اما ساعاتی بعد با حضور مردم و حامیان اردوغان، کودتای ارتش ترکیه ناکام ماند و تا این لحظه تعداد زیادی از کسانی که در کودتا نقش داشتند توسط دولت بازداشت شده‌اند.

در این میان مرزهای هوایی و زمینی ایران و ترکیه فعلا بسته است و پروازهای ایران برای بازگرداندن مسافران ایرانی به صورت یکطرفه انجام می شود.

همچنین صادرات ایران به ترکیه در پی اتفاقات و کودتای شب گذشته، به دلیل حفظ امنیت کامیون‌ها و امنیت بار، متوقف شده و مرزهای زمینی و هوایی با ترکیه تا رسیدن به وضعیت ثبات بسته خواهد بود. قاعدتا ترانزیت کالا بین ایران وترکیه نیز متوقف شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین