کد خبر: ۳۸۲۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۰۶

رایزنی هيئت‌هاي سياسي ايران و آفريقاي جنوبي در پرتوريا

آفتاب‌‌نیوز : «مهدي مصطفوي» پس از ديدار و گفت‌وگو با «عزيز پحد» گفت: ايران و آفريقاي جنوبي از همكاري‌هاي خوبي در عرصه‌هاي بين‌المللي و دو جانبه برخوردارند.

وي افزود: با توجه به حضور آفريقاي جنوبي در جمع كشورهاي گروه عدم‌تعهد و نقش فعال اين كشور در شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي، جمهوري اسلامي ايران، اين تماس‌ها را نافي صلح و امنيت جهاني مي‌داند.

معاون وزير امور خارجه آفريقاي جنوبي نيز با تشكر از حضور هيئت ايراني در پرتوريا گفت: اين فرصت بسيار خوبي براي اطلاع از نقطه نظرات تهران درباره تحولات جاري است و به آفريقاي جنوبي كمك مي‌كند، تا تصويري واقعي از افكار طرف ايراني و تحولات اخير به دست آورد.

«عزيز پحد» با اشاره به احتمال برگزاري نشست فوق‌العاده شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي در ماه فوريه افزود: رايزني‌هاي جاري به تصميم‌گيري‌هاي آفريقاي جنوبي در نشست ياد شده، كمك خواهد كرد.

قائم مقام وزير امور خارجه ايران همچنين روز چهارشنبه با «جف رادبه» قائم مقام وزير امور خارجه آفريقاي ملاقات و با وي درباره مهم‌ترين موضوعات مورد علاقه دو كشور گفت وگو كرد.

خانم «دلاميني زوما» وزيرامورخارجه آفريقاي جنوبي در حال حاضر براي شركت در نشست شوراي وزيران كشورهاي عضو اتحاديه آفريقا، در سودان به سر مي‌برد.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین