کد خبر: ۳۸۲۰۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
در پی حمله تروریستی در نیس؛

ترامپ: واکنش‌ اوباما به حملات تروریستی "نامناسب" است/ آوارگان سوری تهدیدی برای آمریکا هستند

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در واکنش به حمله تروریستی اخیر در نیس فرانسه، واکنش دولت آمریکا به این حملات را "نامناسب و ناکافی" توصیف و نظراتش را درباره نحوه واکنش نظامی مناسب از سوی آمریکا اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در مصاحبه با شبکه "فاکس نیوز" گفت: حمله نیس فرانسه یک "سناریوی جنگ جهانی" توصیف کرد و گفت گه این حمله صرفا یک حمله داعشی نبوده است. ترامپ همچنین واکنش دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به حملات تروریستی را "ناکافی و نامناسب" خواند.

وی گفت: ما رئیس جمهوری داریم که نمی‌خواهد ماهیت واقعی این مسائل را علنا اعلام کند. به حمله در مرکز تجارت جهانی، سن برناردینو، پاریس که در آن 130 تن کشته و بسیاری دیگر زخمی شدند و  نیز حمله اورلاندو نگاه کنید. دیگر مسائل از کنترل خارج شده است و اگر یک رهبری واقعا قوی روی کار نیاید، اوضاع از این هم بدتر می‌شود.

ترامپ افزود: اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم ناتو را تحت فشار می‌گذارم تا مبارزات علیه داعش را افزاش دهد. ما از ناتوحمایت می‌کنیم. ما باید از شر داعش؛ "سرطانی" که در سراسر جهان حضور دارد خلاص شویم. ما باید داعش را از روی زمین محو کنیم و بسیار خوب می‌شود که ناتو در این مساله همکاری بیشتری کند.

وی ادامه داد: اگر رئیس جمهور شوم از کنگره می‌خواهم تا اعلان جنگ کند. این جنگ است. ما به مردم اجازه می‌دهیم به این کشور بیایند اما اصلا نمی‌دانیم که آن‌ها کجا هستند، از کجا می‌آیند و چه طور افرادی هستند. آن‌ها اجازه کار در این کشور را ندارند. در بسیاری از موارد این افراد سند و مدرک قانونی ندارند و هیلاری کلینتون، (نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری) می‌خواهد اجازه دهد تعداد این افراد 550 درصد افزایش یابد. اوضاع از کنترل خارج است.

به گزارش ایسنا، نامزد جمهوری خواهان گفت: تصمیم گرفته شده که تا پایان تابستان 10 هزار آواره سوری وارد آمریکا شوند. من آن‌ها را تهدید امنیتی می‌دانم. من هر لحظه در حال بررسی وضعیت هستم. مجریان قانون می‌گویند که نمی‌توانم دقیقا مشخص کنیم که این آوارگان اهل کجا هستند آیا جزء داعش هستند یا خیر. این بزرگترین سرپوش در تمامی دوران محسوب می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین